آغاز رزمایش گسترده چین در اطراف تایوان

© AP Photo / Kin CheungМоряки ВМС Народно-освободительной армии Китая. Архивное фото
Моряки ВМС Народно-освободительной армии Китая. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2022
عضو شوید
تلویزیون مرکزی چین اعلام کرد ارتش آزادیبخش خلق چین رزمایش گسترده با مهمات واقعی را در اطراف تایوان آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این مانورها که پاسخی به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایپه است، روز پنجشنبه ساعت 12:00 به وقت محلی در شش منطقه در اطراف جزیره تایوان آغاز شد و تا ساعت 12 یکشنبه به وقت محلی ادامه خواهد داشت.
در جریان این رزمایش که با مهمات نظامی واقعی صورت می‌گیرد، شش منطقه اصلی در اطراف جزیره (تایوان) انتخاب شد و طی مدت اعلام شده هیچ کشتی و طیاره‌‌یی نباید وارد مناطق دریایی و حریم هوایی مربوطه شود.
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا شامگاه سه‌شنبه وارد فرودگاه تایپه شد، سفر او اولین سفر رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان از سال 1997 است. شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین پیشتر هشدار داده بود که "بازی با آتش خطر سوختن را به دنبال دارد"؛ دولت ایالات متحده نیز در این باره به پکن از پایبندی خود به سیاست "چین واحد" اطمینان داد، اما از اظهارنظر درباره این سفر خودداری کرد و اظهار داشت که رئیس مجلس خود تصمیم گیرنده است.
Солдаты Народно-освободительной армии Китая (НОАК) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
رزمایش چین در اطراف تایوان می‌تواند یک تمرین برای جنگ واقعی در آینده باشد
چین این جزیره را یکی از ولایت‌های خود می داند و همیشه با هرگونه تماس بین نمایندگان تایپه و مقامات فعلی کشورها به ویژه مقامات عالی رتبه، یا ارتش کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала