رزمایش چین در اطراف تایوان می‌تواند یک تمرین برای جنگ واقعی در آینده باشد

© AP Photo / Mark SchiefelbeinСолдаты Народно-освободительной армии Китая (НОАК)
Солдаты Народно-освободительной армии Китая (НОАК) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
عضو شوید
"سونگ ژونگ پینگ" کارشناس نظامی چینی به گلوبال تایمز گفت که رزمایش ارتش آزادیبخش خلق چین در نزدیکی تایوان در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان امریکا به این جزیره، می‌تواند یک تمرین برای جنگ واقعی در آینده باشد.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس معتقد است که رزمایش ارتش چین این بار "جامع و هدفمند" است و عزم راسخ برای حل یک بار برای همیشه مسئله تایوان را نشان می‌دهد و باید به عنوان تمرین برنامه نظامی در نظر گرفته شود.
سونگ ژونگ پینگ گفت: در صورت درگیری نظامی در آینده، احتمالا برنامه‌های عملیاتی که در حال حاضر در حال تمرین هستند، به‌طور مستقیم در عملیات جنگی اجرا خواهند شد. این بدان معنی است که برنامه جنگ ما به اطلاع مقامات امریکا و تایوان رسیده است و ما به اندازه کافی مطمئن هستیم تا آنها را در مورد عواقب چالش های بعدی آگاه کنیم.
فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش آزادیبخش خلق چین شامگاه سه‌شنبه رزمایش مشترک نظامی را در آب‌های شمالی، جنوب غربی و جنوب شرقی سواحل تایوان با حضور نیروی دریایی، نیروی هوایی، نیروی راکتی، نیروهای پشتیبانی راهبردی و نیروهای لجستیک آغاز کرد. روز پنجشنبه، تمرینات ارتش چنین در مقیاس بزرگ در شش منطقه آبی اطراف تایوان آغاز می‌شود که تا 7 اگست ادامه خواهد داشت.
امریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
نمایش قدرت بیشتر؛ پاسخ چین به سفر پلوسی به تایوان
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا شامگاه سه‌شنبه وارد فرودگاه تایپه شد، سفر او اولین سفر رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان از سال 1997 است. شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین پیشتر هشدار داده بود که "بازی با آتش خطر سوختن را به دنبال دارد"؛ دولت ایالات متحده نیز در این باره به پکن از پایبندی خود به سیاست "چین واحد" اطمینان داد، اما از اظهارنظر درباره این سفر خودداری کرد و اظهار داشت که رئیس مجلس خود تصمیم گیرنده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала