نمایش قدرت بیشتر؛ پاسخ چین به سفر پلوسی به تایوان

© AP Photo / Andy Wongامریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد
امریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
عضو شوید
روزنامه چینی در گزارشی نوشت: چین پس از سفر پلوسی به تایوان، قدرت بیشتری از خود نشان خواهد داد.
به گزارش اسپوتنک نشریه چینی ساوت چاینا مورنینگ پست می نویسد، چین پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، بیش از پیش نسبت به هنجارهای غیررسمی که تاکنون توانسته صلح با تایوان را حفظ کند، بی اعتنایی بیشتری نشان خواهد داد.
در این گزارش آمده است: صحبت بر سر به اصطلاح "خط میانه" در تنگه تایوان - منطقه شناسایی دفاع هوایی جزیره و منطقه اقتصادی انحصاری دریایی مطرح بحث است.
این روزنامه خاطرنشان می کند که هر دو طرف تا کنون هنجار های غیر رسمی "خط میانه" را رعایت می‌کردند اما با توجه به سفر اخیر پلوسی به تایوان، این احتمال وجود دارد که هواپیماهای ارتش چین از مرز بیشتر عبور کرده و به عنوان "نمایش قدرت و نارضایتی" مدت زیادتری به سمت تایوان بمانند.
روزنامه به این نتیجه می‌رسد که پکن رسمی به تدریج "خط میانه" را بیشتر و بیشتر نادیده گرفته و عملاً آن را به خطی نامریی تبدیل خواهد کرد.
گفتنی است نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه شنبه (2 آگست) وارد تایوان شد و برای توجیه این اقدام با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: سفر ما یکی از چندین هیات کنگره به تایوان است - و به هیچ وجه با سیاست دیرینه ایالات متحده که بر اساس قانون روابط تایوان در سال 1979، بیانیه های مشترک ایالات متحده و چین و تضمین‌های شش گانه هدایت می شود، در تضاد نیست.
در واکنش به این اقدام "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین نیز سه‌شنبه شب گفت که خیانت آمریکا درخصوص تایوان تنها به اعتبار واشنگتن صدمه می‌زند.
وانگ تاکید کرد، اصل چین واحد، مورد توافق جامعه بین‌المللی، بنیاد سیاسی روابط چین با سایر کشورها، در مرکز منافع اصلی چین و خط قرمزی است که نمی‌توان از آن عبور کرد.
وی خاطرنشان کرد: برخی در آمریکا به طور دائم حاکمیت چین را در مورد مسئله تایوان به چالش می‌کشند، سیاست چین واحد را بی‌اهمیت جلوه می‌دهند و حتی به عمد مشکلاتی را در تنگه تایوان ایجاد می‌کنند.
وانگ تاکید کرد: شرم آور است که آمریکا وعده خود در مورد مسئله تایوان را زیر پا می‌گذارد و این اقدام تنها منجر به صدمه به اعتبار ملی این کشور می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала