فایق: راه‌چاره ای آشفتگی کنونی افغانستان برپایی یک نظام مردمی و قانونی است

© Photo / twitter account of naseer A fنصیر احمد فایق
نصیر احمد فایق  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
عضو شوید
سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل گفته است، که راه‌چاره ای آشفتگی کنونی افغانستان برپایی یک نظام مردمی و قانونی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج نیوز، نصیر احمد فایق، سرپرست نماینده‌‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل می‌گوید، که راه‌چاره ای آشفتگی کنونی افغانستان برپایی یک نظام مردمی و قانونی استوار بر ‏خواسته‌های مردم افغانستان است.
نصیر احمد فایق  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
فایق به طالبان: نسل کشی را در پنجشیر، اندراب و تخار متوقف کنید
فایق امروز (چهارشنبه، ۵ اسد) با یکسری تویت نوشته است، که نشست تاشکند و دیگر تلاش‌های منطقه‌ای به‌خاطر رسیدگی به بحران افغانستان مورد استقبال مردم افغانستان است؛ ولی محور این تلاش‌ها برمبنای نگرانی‌ها، تهدیدها و در کُل منافع کشورهای منطقه و هم‌جوار با پیام‌های واضح است.
او افزوده است، که راه‌حل بحران کنونی همانا ایجاد یک نظام مردمی و مشروع مبتنی بر ‏خواسته‌های مردم، عدالت اجتماعی و احترام به تمام حقوق و آزادی‌های اسلامی و قانونی تمام اتباع افغانستان به‌شمول زنان، دختران و اقلیت‌ها از طریق یک گفتمان ملی می‌باشد.
نام‌برده تصریح کرده است: "تا زمانی‌که مشروعیت ملی ایجاد نگردد، مشروعیت بین‌المللی امکان پذیر نیست".
یادآوری می کنیم، که دیروز نشستی درباره افغانستان در شهر تاشکند برگزار شد، که در آن به شمول نمایندگان طالبان، نمایندگان چند کشور دیگر نیز حضور داشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала