فایق به طالبان: نسل کشی را در پنجشیر، اندراب و تخار متوقف کنید

© Photo / twitter account of naseer A fنصیر احمد فایق
نصیر احمد فایق  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
عضو شوید
نماینده افغانستان در سازمان ملل خواستار توقف کشتار هدف‌مند افراد ملکی در پنجشیر، اندراب و تخار شد.
به گزارش اسپوتنیک، در پی از افزایش درگیری‌ها در پنجشیر، اندراب و تخار، و‌ نشر گزارش‌ها در مورد کشتار غیرنظامیان از سوی طالبان، نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد گفته است که کشتار هدف‌مند باید متوقف شود.
نصیراحمد فایق، نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه، 21 ثور، در توییتی به درگیری‌های اخیر در پنجشیر، اندراب و تخار واکنش نشان داده است.
او گفته است: "گزارشات نگران‌کننده و وحشتناک از کشتار هدف‌مند افراد ملکی به‌خصوص اقوام تاجیک توسط جنگ‌جویان طالب در ولایات پنجشیر و تخار، و اندراب بغلان وجود دارد."
ورزشگاه پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
دستگیری افراد ملکی از سوی طالبان در پنجشیر/ طالبان: اینها مقاومتگران هستند
فایق افزوده که اتفاقات اخیر در سه ولایت ذکرشده جرایم جنگی، نقض صریح قانون بین‌المللی بشردوستانه، حقوق بشر و قوانین اسلامی را نشان می‌دهد.
در همین حال جبهه ملی آزاده‌گان نیز طالبان را متهم به جنایت جنگی و نسل‌کشی کرده و از کشورهای جهان‌ و سازمان ملل متحد خواسته است تا اقدامات فوری را برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان در افغانستان روی دست گیرند.
جبهه ملی آزاده‌گان روز چهارشنبه، 21ثور، در اعلامیه‌ای گفته است که طالبان مانند 20 سال گذشته، به کشتار غیرنظامیان ادامه داده‌اند و در اتفاقات اخیر، مرتکب جنایات جنگی و نسل‌کشی شده‌اند.
این جبهه در ادامه از کشورهای جهان و سازمان ملل متحد خواسته است که برای توقف بی‌قیدوشرط کشتار غیرنظامیان، علیه طالبان اقدام کنند.
گفتنی است که درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی در پنجشیر، اندراب‌ها و تخار بالا گرفته است. گزارش‌هایی هم از شکنجه و کشتار غیرنظامیان از سوی طالبان در این مناطق نشر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала