سازمان ملل: خبر مرگ رهبر القاعده دروغ است/ او با طالبان پیوند دارد

© www.wikipedia.orgرهبر القاعده
رهبر القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
عضو شوید
یک گزارش اطلاعاتی از سازمان ملل متحد ادعا کرده سرکرده گروه تروریستی القاعده، علی‌رغم شایعات درباره بیماری یا مرگ او زنده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یک گزارش از سازمان ملل متحد نشان می‌دهد "ایمن الظواهری"، سرکرده گروه تروریستی القاعده که از مدت‌ها پیش تصور می‌شد بیمار یا مرده است، زنده است.
افشای روابط نزدیک ایمن الظواهری با طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2020
افشای ادامه روابط نزدیک ایمن الظواهری با طالبان
در گزارش اطلاعاتی سازمان ملل تصریح شده ایمن الظواهری آزادانه در حال برقراری ارتباطات است. اعضای سازمان ملل تصریح کرده‌اند که آزادی سرکرده القاعده در برقراری ارتباط با تصرف افغانستان توسط طالبان و به قدرت رسیدن متحدان کلیدی این گروه در دولت طالبان همزمان بوده است.
در این گزارش تصریح شده که القاعده فعلاً یک تهدید فوری بین‌المللی به حساب نمی‌آید زیرا فاقد توانمندی عملیاتی است و فعلاً قصد ندارد باعث ایجاد مشکلات بین‌المللی برای طالبان شود.
از جمله دیگر مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده افزایش اهمیت شاخه القاعده در آفریقا است. در این گزارش آمده است: "رهبری جهانی القاعده، القاعده در شبه جزیره عربی را زیرمجموعه وابستگان آفریقایی این گروه کرده است."
در این گزارش همچنین تصریح شده که گروه تروریستی داعش در حال حاضر تهدید قوی‌تری علیه جامعه بین‌المللی به شمار می‌رود، در حالی که برخی دیگر معتقدند که القاعده خطرناک‌تر است.
اعضای سازمان ملل خاطرنشان کرده‌اند تهدید ناشی از داعش و القاعده در مناطق دور از درگیری پایین است اما این تهدید در عمق درگیری‌ها یا مناطق مجاور آن بالاتر است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала