افشای ادامه روابط نزدیک ایمن الظواهری با طالبان

© AP Photoافشای روابط نزدیک ایمن الظواهری با طالبان
افشای روابط نزدیک ایمن الظواهری با طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام بلندپایه سازمان ملل متحد می‌گوید که رهبران برجستۀ القاعده هنوز هم در افغانستان هستند و ایمن‌الظواهری، رهبر گروۀ القاعده با طالبان روابط نزدیکی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" ایموند فیتون برون، هماهنگ‌ کنندۀ گروۀ نظارتی سازمان ملل متحد بر داعش، القاعده و طالبان، می‌گوید که که طالبان در جریان مذاکرات با آمریکا بارها با القاعده مشورت کرده‌اند و ضمانت‌های غیررسمی داده‌اند که روابط تاریخی شان را با القاعده حفظ می‌کنند.

او در این باره می‌گوید: «طالبان در جریان مذاکرات با آمریکا بارها با القاعده مشورت کرده‌اند و ضمانت‌های غیررسمی داده‌اند که روابط تاریخی شان را با القاعده حفظ می‌کنند.»

وزارت دفاع امریکا: طالبان روابط شان را با القاعده حفظ کرده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع امریکا: طالبان روابط شان را با القاعده حفظ کرده‌اند

این در حالی است که طالبان در توافق‌نامۀ صلح که با آمریکا امضا کرده‌اند، تعهد سپرده‌اند که روابطه شان را با القاعده و دیگر گروه‌های هراس‌افگن قطع می‌کنند.

این گروه، در واکنش به اظهارات این مقام بلندپایۀ سازمان ملل می‌گوید که این گفته‌ها واقعیت ندارند.

چند روز پیش، والی هلمند و والی بدخشان نیز گفتند که اعضای گروۀ طالبان در این ولایت‌ها با گروه‌های هراس‌افگن خارجی ارتباط دارند و در حمله‌های شان بر بخش‌هایی از این ولایت‌ها همکار استند.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرند که هیئت‌های جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان از یک ماه بدینسو سرگرم رأی‌زنی‌ها دربارۀ آغاز مذاکرات صلح استند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала