رئیس جمهور سریلانکا از طریق ایمیل استعفا داد

© AP Photo / Eranga JayawardenaПрезидент Шри-Ланки Готабая Раджапакса
Президент Шри-Ланки Готабая Раджапакса - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2022
عضو شوید
رویتر: راجاپاکسا رئیس جمهور دیروز سریلانکا از طریق ایمیل به آدرس پارلمان کشور استعفای خود را ارسال کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در دفتر رئیس جمهور سریلانکا به رویترز گفت: گوتابایا راجاپاکسا، رئیس جمهور سابق سریلانکا، استعفای خود را از طریق ایمیل به رئیس پارلمان این کشور ارسال کرد.
در این پیام آمده است: رئیس جمهور سریلانکا، گوتابایا راجاپاکسا، نامه ای الکترونیکی مبنی بر استعفای خود به رئیس پارلمان ارسال کرد.
Полиция использует водометы для разгона фермеров, участвующих в антиправительственной акции протеста с требованием отставки президента Шри-Ланки из-за продолжающегося экономического кризиса в стране - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2022
بیش از هشتاد زخمی در درگیری پولیس با معترضان در سریلانکا
این منبع افزود که دفتر سخنران در تلاش است تا صحت این سند را ثابت کند. منبع آژانس ادامه داد، برای این منظور، رایزنی با دادستان کل سازماندهی شد.
راجاپاکسا در 13 ژوئیه در میان تظاهرات گسترده علیه مقامات سریلانکا استعفا داد و کشور را ترک کرد. معترضان دولت را به سیاست های نادرست اقتصادی متهم می کنند که منجر به بدترین بحران در تاریخ کشور شده است.
پس از خروج راجاپاکسا، اعتراضات ادامه یافت، زیرا بر خلاف انتظار مخالفان، وی استعفای وعده داده شده را به رئیس مجلس تحویل نداد و رانیل ویکرمسینگه را به نخست وزیری منصوب کرد که معترضان خواستار استعفای وی نیز هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала