بیش از هشتاد زخمی در درگیری پولیس با معترضان در سریلانکا

© AFP 2023Полиция использует водометы для разгона фермеров, участвующих в антиправительственной акции протеста с требованием отставки президента Шри-Ланки из-за продолжающегося экономического кризиса в стране
Полиция использует водометы для разгона фермеров, участвующих в антиправительственной акции протеста с требованием отставки президента Шри-Ланки из-за продолжающегося экономического кризиса в стране - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2022
عضو شوید
در درگیری روز گذشته تظاهرات کنندگان با پولیس و نیروهای امنتیتی در سریلانکا بیش از هشتاد نفر مجروح شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال خبری دیلی میرور، در درگیری های روز گذشته بین تظاهرات کنندگان و پولیس در سریلانکا به هنگام تلاش معترضان برای تصرف دفتر نخست‌وزیری و مجموعه ساختمان های پارلمان این کشور دست کم 84 نفر مصدوم شدند.
گفته می‌شود دست کم پنج زن نیز در بین مصدومین بوده است. همچنان در این درگیری‌ها یک نظامی، دو پولیس و دو روزنامه‌نگار نیز مصدوم شده اند.
اعتراضات گسترده خیابانی اواخر اپریل در کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا آغاز شد. معترضان دولت را به ایجاد بدترین بحران اقتصادی در تاریخ این کشور متهم می‌کنند. روز شنبه 9 جولای، معترضان اقامتگاه رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سریلانکا را تصرف کردند. صبح روز چهارشنبه 13 جولای، گوتابایا راجاپاکسا رئیس‌جمهور این کشور که پیش از این اعلام کرده بود که قصد استعفا دارد، کشور را ترک کرد. اعتراضات پس از آن از سر گرفته شد که برخلاف انتظار مخالفان، رئیس‌جمهور استعفای وعده داده شده را به رئیس پارلمان تحویل نداد و رانیل ویکرمسینگه نخست‌وزیر که معترضان خواستار استعفای وی نیز هستند، به عنوان رئیس‌جمهور موقت منصوب شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала