گریز طالبان از ترخوج مرکز ولسوالی بلخاب

© Sputnik / Stringer Бывшая крупная база США в Хосте под контролем талибов
Бывшая крупная база США в Хосте под контролем талибов  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان از ترخوج مرکز ولسوالی بلخاب که دیروز در نتیجه یک معامله گرفته بودند، امروز با یورش نیروهای جبهه مردمی بلخاب از این روستا گریختند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع از گریختن جنگجویان گروه طالبان از روستای ترخوج ولسوالی بلخاب خبر می دهند.
دیروز در نتیجه خیانت یک فرمانده جبهه مردمی به فرمانده مهدی مرکز ولسوالی بلخاب بدون درگیری به دست جنگجویان گروه طالبان افتاد، ولی امروز با یورش دوباره جبهه مردمی به فرماندهی مولوی مهدی دوباره به دست جبهه مردمی بلخاب افتاد.
در همین حال، منابع می گویند، که امروز نزدیکای ساعت 10:30 دقیقه پیش از ظهر چرخبال های طالبان منزل مسکونی مولوی مهدی را در سه نوبت هدف قرار دادند که در آن به کسی آسیب نرسیده است.
بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
ادامه درگیری در بلخاب؛ طالبان ولسوال خود برای دره‌‌صوف بالا‌ را کُشتند
گروه طالبان در حالی به سوی بلخاب لشکرکشی کرده اند، که در چند ولایت افغانستان زلزله زدگان نیاز شدید به کمک دارند و شمار کشته و زخمی شدگان هم به بیش از 2500 نفر رسیده است.
سیاستگران درباره این تصمیم طالبان می گویند، که برای سران گروه طالبان جان شهروند افغانستان مهم نیست. تنها چیزی که برای آنها مهم است به قدرت رسیدن و اجرا درآوردن دستورهای افراطی است.
در همین حال کارشناسان درباره امارت گروه طالبان و تنش های مهدی مجاهد می گویند: اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد. مردم عادی ممکن نمی فهمند که از اسلام تنها پوسته ای مانده و هسته و درونمایه از بین رفته است. پس بر پیشوایان جامعه لازم است تا مردم را متوجه کند، که روح اسلام وجود ندارد و اگر این طور ادامه پیدا کند اثری از اسلام و عدالت نخواهد ماند، از اینرو خیزش ضروری است و باید وارد میدان شد و باید حماسه آفرید و سپاه جهل و حتی اندیشه جاهلانه آن را باید ریشه کن کرد و منتظر تراژدی نباشیم و با درست کردن رویدادهای تخیلی تراژدی، خود را از خیزش برای حماسه برائت ندهیم و این حماسه ما برای آزادی پاک است و پاک خواهد بود، چه این خیزش از طریق رسانه ها، درگیری مستقیم و دیگر راه ها باشد. اگرچه با خیزش خونهایی ریختانده خواهد شد، خانه ها و روستاها و شهرها ویران خواهد شد و خود ما یا فرزندان و خویشاوندان و دوستان ما اسیر، زخمی و یا کشته خواهیم شد. آزادی و عدالت بهای سنگین دارد و باید با جان دادن، زخمی شدن و اسیرشدن پرداخت، چون در این دنیا همه باید بهای هرچیز را بپردازد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала