ادامه درگیری در بلخاب؛ طالبان ولسوال خود برای دره‌‌صوف بالا‌ را کُشتند

© https://twitter.comبلخاب
بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل می‌گویند که طالبان ولسوال‌ خود برای ولسوالی دره‌صوف بالای سمنگان را به این دلیل که در خط "گلورز" بلخاب درست نجنگیده، کشته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "اطلاعات روز"، منابع محلی از ولسوالی بلخاب ولایت سرپل، امروز (شنبه، 4 سرطان) گفته‌اند که فرمانده امنیه‌ی طالبان برای ولسوالی دره‌صوف بالای سمنگان و ده تن از افرادش در کمین نیروهای طرفدار مولوی مهدی در بلخاب کشته شده‌اند.
به‌گفته‌ی منابع، درگیری در خط "گلورز" ادامه دارد و از شب گذشته تاکنون 14 طالب کشته و نُه طالب دیگر زخمی شده‌اند. یک منبع محلی به این رسانه گفته است که در خط "گلورز" دو نفر از نیروهای مولوی مهدی نیز کشته و چهار نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.
از سوی هم، منبع گفت که شب گذشته درگیری میان نیروهای مولوی مهدی و طالبان در مرکز ولسوالی بلخاب رسیده بود و تا ساعت یازده شب ادامه داشته است. به‌گفته‌ی او، پس از توقف چند ساعته، درگیری لحظاتی پیش دوباره از سر گرفته شده است.
با این حال، منبع گفت که ممکن در این درگیری نیز به دو طرف تلفات وارد شده باشد، اما او در حال حاضر آمار مشخصی در این مورد ندارد.
این در حالی است که حمله‌ی طالبان بر ولسوالی بلخاب وارد سومین روز شده است. نیروهای طرفدار مولوی مهدی می‌گویند که تاکنون چندین حمله‌ی تهاجمی طالبان را عقب زده و به این گروه تلفات سنگین وارد کرده‌اند.
طالبان اما در مورد جنگ بلخاب تاکنون هیچ چیزی نگفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала