طالبان در جنگ بلخاب از نیروهای داعش کار گرفته‌اند

© https://twitter.comبلخاب
بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2022
عضو شوید
منابع محلی می‌گویند که طالبان در جنگ علیه مولوی مهدی در بلخاب، از نیروهای داعش کار گرفته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، با افزایش تنش‌ها میان طالبان و مولوی مهدی، از فرماندهان پیشین این گروه در ولایت سرپل، منابع محلی می‌گویند که طالبان اکنون از جنگ‌جویان داعش در جنگ با مولوی مهدی در بلخاب استفاده می‌کنند.
طالبان روز دوشنبه، 30 جوزا، از سه استقامت ولسوالی بلخاب را، جایی که فرمانده هزاره‌تبار طالبان سنگر گرفته است، محاصره کرده‌اند.
پاسخ رد مهدی مجاهد به پیشنهاد هیات طالبان/ به جای من به دانش آموختگان هزاره و شیعه سهم بدهید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2022
آغاز یورش گروه طالبان بر ولسوالی بلخاب برای سرکوب مهدی مجاهد
به گفته منابع محلی، پس از آن که طالبان اوزبیک‌تبار ولایات شمالی کشور از جنگ با مولوی مهدی مجاهد در ولسوالی بلخاب خودداری کردند، طالبان به گروه داعش متوسل شده‌اند.
به گفته منبع، داعش در افغانستان بیشترین حملات خونین را بر شیعیان در مساجد و مکاتب انجام داده است و حالا از این گروه در جنگ بلخاب استفاده می‌شود.
منبع می‌افزاید که جنگ‌جویان داعش از ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب جوزجان با تفاهم طالبان در کوتل ریگی ولسوالی بلخاب جابه‌جا شده‌اند و نخستین حملات را شب گذشته جنگ‌جویان داعش از کوتل ریگی بر ولسوالی بلخاب انجام دادند. منابع مردمی می‌گویند که جنگ شب گذشته سه ساعت دوام کرد.
از سوی دیگر، بزرگان قوم ولسوالی بلخاب سرپل روز جمعه کمر مولوی مهدی مجاهد را برای دفاع از این ولسوالی بسته‌اند.
منابع مردمی می‌گویند که صد‌ها تن از نیروهای تحت امر مولوی مهدی مجاهد برای مقابله با حمله طالبان آماده‌گی دارند.
گروه طالبان برای توقف جنگ در بلخاب از یک هفته به این‌سو به عالمان شیعه رو آورده‌اند و اکنون نیروهای طالبان منتظر نتیجه مذاکره شورای علمای شیعه با مولوی مهدی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала