آغاز یورش گروه طالبان بر ولسوالی بلخاب برای سرکوب مهدی مجاهد

© IND. Persian پاسخ رد مهدی مجاهد به پیشنهاد هیات طالبان/ به جای من به دانش آموختگان هزاره و شیعه سهم بدهید
پاسخ رد مهدی مجاهد به پیشنهاد هیات طالبان/ به جای من به دانش آموختگان هزاره و شیعه سهم بدهید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2022
عضو شوید
منابع محلی از یورش گروه طالبان بر ولسوالی بلخاب ولایت سرچل خبر می دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع محلی می گویند، که شام یک‌شنبه، ۲۹ جوزا، جنگ در ولسوالی بلخاب سرپل آغاز شده است.
پاسخ رد مهدی مجاهد به پیشنهاد هیات طالبان/ به جای من به دانش آموختگان هزاره و شیعه سهم بدهید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
پاسخ رد مهدی مجاهد به پیشنهاد هیات طالبان/ به جای من به دانش آموختگان هزاره و شیعه سهم بدهید
منابع می‌گویند، که جنگجویان طالب از منطقه قم کوتل ولسوالی بلخاب یورش شان را برای سرکوب مولوی مهدی، فرمانده هزاره‌تبار این گروه آغاز کرده‌اند.
گفته می‌شود که فرمانده جعفر، یکی از فرماندهان هزاره‌تبار طالبان در ولسوالی دره‌صوف بالای سمنگان، با ۲۰۰ جنگ‌جویش در پشتیبانی از طالبان، در جنگ ولسوالی بلخاب اشتراک کرده است.
در همین حال، یک گروه از جنگجویانی را که گروه طالبان برای مقابله با فرمانده مهدی میفرستند در منطقه‌ی قم کوتل از صف طالبان جدا شده و به صف رزمندگان بلخاب میپیوندند. در جریان بیرون شدن این نیروها از سنگر طالبان، برخی افراد طالبان بالای آنها گلوله باری میکنند.
دکتر یعقوب یسنا در تویترش نوشته است، که ط‌البان در لشکرکشی به بلخ‌آب از گروه‌های داعش با این شعار درخواست کمک کرده‌اند که باهم شیعه و هزاره بکشیم. اگر جنگی در بلخ‌آب صورت بگیرد، ط‌الب از داعش، القاعده و... در این جنگ استفاده می‌کند. ط‌الب، داعش و القاعده در خراسان/افغانستان با تفاوت نام یکی استند.
این در حالی است، که طالبان از چند روز به این‌ سو، جنگ‌جویان‌شان را در اطراف ولسوالی بلخاب جابه‎‌جا کرده بودند. این گروه از دو روز به این‌ سو مسیر رفت‌وآمد به ولسوالی بلخاب را نیز بسته کرده‌اند.
براساس معلومات منابع محلی طالبان نزدیک به ۵۰۰ نیرو را برای سرکوب مولوی مهدی به این ولسوالی فرستاده اند.
یادآوری می کنیم، که پس از ناراضی شدن مهدی مجاهد از گروه طالبان به خاطر نابرابری، او از گروه طالبان جدا و برای ولسوالی بلخاب ولسوال گماشت و اکنون بلخاب نخستین ولسوالی است که از کنترل گروه طالبان بیرون شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала