روسیه خواهان بررسی بیولابراتوار های امریکا در اوکراین شد

© AP Photo / Virginia MayoЛаборанты в лаборатории компании Johnson & Johnson в Бельгии
Лаборанты в лаборатории компании Johnson & Johnson в Бельгии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2022
عضو شوید
روسیه در 13 می درخواست نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد بیولابراتوارها در اوکراین را داد.
به گزارش ا سپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل اظهار داشته است که مسکو در 13 می خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد برنامه های نظامی بیولوژیکی لابراتوار های امریکایی در اوکراین شده است.
رئيس پیشینMI6 : ویروس کرونا از لابراتوار ووهان سرچشمه گرفته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2020
رئيس پیشین MI6: ویروس کرونا از لابراتوار ووهان سرچشمه گرفته است
پولیانسکی گفت: "ما خواستار برگزاری جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل شدیم تا شواهد جدیدی در مورد برنامه های بیولوژیکی نظامی انجام شده در لابراتوارهای بیولوژیکی ایالات متحده در اوکراین ارائه شود. این نشست فردا، 13 می، ساعت 10:00 به وقت نیویارک برنامه ریزی شده است".
چندی قبل، ایگور کریلوف، قومامندان قوای دفاع تشعشعی، کیمیاوی و بیولوژیکی (RCBZ) قوای مسلح فدراسیون روسیه، گفت که ایالات متحده و اوکراین از ماریوپل به عنوان مرکز منطقه ای برای جمع آوری عامل ایجاد کننده وبا استفاده می کنند. به گفته وی، تولارمی و سیاه زخم طبق قوانین انتقال، سویه های منتخب ویروس به کیف و سپس به ایالات متحده فرستاده شد. چنین فعالیت ها، همانطور که قوای مسلح تاکید کرد، از سال 2014 انجام شده است.
کریلوف همچنین از کشف یک عمل تخریب مجموعه ای از میکروارگانیزم های امراض زا در یکی از لابراتوارها خبر داد و تأیید کرد که در آنجا آزمایشات با پاتوژن های وبا، تولارمی و سیاه زخم صورت گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала