رئيس پیشین MI6: ویروس کرونا از لابراتوار ووهان سرچشمه گرفته است

© AP Photo / Jane Barlowرئيس پیشینMI6 : ویروس کرونا از لابراتوار ووهان سرچشمه گرفته است
رئيس پیشینMI6 : ویروس کرونا از لابراتوار ووهان سرچشمه گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس پیشین سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا به این باور است که ویروس کرونا در لابراتوار در شهر ووهان چین ساخته شده است و در نتیجه یک تصادف شیوع کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ریچارد دیرلاف، رئيس پیشین سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا (MI6) در مصاحبه با روزنامه تلگراف (Telegraph) گفته است که یک گزارش جدید و مهم علمی را مطالعه کرده است که در آن گفته می‌شود که ویروس به طور طبیعی پیدا نشده است بلکه به طور مصنوعی توسط دانشمندان چینی ساخته شده است.

به گفته وی، این موضوع در مقاله دانشمندان بریتانیایی و ناروژی که در هفته جاری نشر شده، تایید شده است.

پژوهشگری که روی منشا ویروس کرونا کار می‌کرد، به قتل رسید  - اسپوتنیک افغانستان
پژوهشگری که روی منشا ویروس کرونا کار می‌کرد، به قتل رسید

وی گفت: "من فکر می‌کنم که این (پاندمی) مثل یک تصادف آغاز شد. سوال پیدا می‌شود: اگر چین زمانی مسوولیت به دوش بگیرد، آیا جبران خساره خواهد پرداخت؟ من فکر می‌کنم که این بستگی به هر کشور دارد تا درمورد روابط خود با چین و برخورد جامعه جهانی با رهبری چین، تجدید نظر کند".

به باور رئيس پیشین ام آی ۶، مقاله مشترک پروفیسور آنگوس دالگلیش از شفاخانه سنت گیورگی در پوهنتون لندن و ویروس‌شناس ناروژی بیرگر سورنسن "سهم بسیار مهم در بحث‌ها درمورد اینکه ویروس چگونه پیدا شد و به پاندمی تبدیل شد، دارد".

پیش از این دونالد ترامپ، رئيس جمهور امریکا گفته بود که جانب امریکایی به گزینه پیداشدن ویروس جدید کرونا در لابراتوار ووهان چین تاکید می‌کند و قصد دارد منشا آنرا را تشخیص کند. رئيس جمهور امریکا گفت اگر تثبیت شود که پکن آگاهانه به شیوع کووید ۱۹ اجازه داده است، چین مسوول عواقب آن خواهد بود.

سازمان جهانی صحت به تاریخ ۱۱ مارچ شیوع نوع جدید ویروس کرونا را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد.

براساس آخرین آمار این سازمان، در حال حاضر در سراسر جهان بیش از ۶.۲ میلیون نفر به این ویروس آلوده شده اند و نزدیک به ۳۸۰ هزار بیمار جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала