انگلیس از "شکست بزرگ" زلنسکی سخن گفت

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Украины Владимир Зеленский на саммите программы Европейского союза "Восточное партнерство" в Брюсселе
Президент Украины Владимир Зеленский на саммите программы Европейского союза Восточное партнерство в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2022
عضو شوید
یک کارشناس انگلیس در مقاله‌ای می‌نویسد: رئیس جمهور اوکراین فاقد تفکر دولتی برای حل بحران است.
به گزارش اسپوتنیک، ریچارد ساکوا، کارشناس سیاسی و روزنامه‌نگار بریتانیایی در مصاحبه با Grayzone گفت ولودیمیر زلنسکی به دلیل فقدان تفکر دولتی نتوانست از بحران اوکراین جلوگیری کند.
این کارشناس خاطرنشان کرد: تراژدی رهبر اوکراین در این است که او هرگز نتوانست به یک دولتمرد مستقل تبدیل شود و کشور را اداره کنند.
به گفته وی زلنسکی حتی نتوانست به صلح دست یابد. او فقط در سال اول "سلطنت " خود در این راستا تلاش کرد.
نویسنده این مقاله همچنین همه کسانی را که اکنون در برابر رئیس جمهور اوکراین "سر تعظیم" فرود می‌آورند، مورد انتقاد قرار داد زیرا به نظر او، زلنسکی یک شکست بزرگی را مرتکب شده است.
در ۱۷ دسامبر سال گذشته 2021، وزارت امور خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه تضمین های امنیتی بین روسیه و ایالات متحده و پیش نویس توافقنامه در مورد تضمین امنیت روسیه و کشورهای عضو ناتو را منتشر کرد.
مسکو از شرکای غربی خود ضمانت های قانونی برای امتناع از گسترش بیشتر ناتو به شرق، پیوستن اوکراین به این ائتلاف و ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای پس از فروپاشی شوروی خواست.
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
اهداف واقعی آمریکا در اوکراین برملا شد
ساکوا در ادامه گفت: اما اوکراین با خودداری از شرکت در این روند باعث تشدید اوضاع شد.
این نویسنده گفت: "زلنسکی فقط باید پنج کلمه در مورد آنچه که در آینده اتفاق افتادن آن قابل پیش‌بینی بود و آنچه که او به خوبی می‌دانست می‌گفت: اوکراین به ناتو نخواهد پیوست".
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала