اهداف واقعی آمریکا در اوکراین برملا شد

© Photo / U.S. Air Force / Roland BalikПогрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
عضو شوید
واشنگتن پست: ایالات متحده اوکراین را میدانی برای رویارویی با روسیه می داند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست نوشت: اظهارات وزیر دفاع ایالت متحده در مورد تمایل آمریکا برای "تضعیف" روسیه، مبدل شدن بحران اوکراین به رویارویی مستقیم بین دو ابرقدرت را تأیید می کند.
در این گزارش آمده است: دو هفته پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تأیید کرد که ایالات متحده و ناتو به دلیل خطر بالای آغاز جنگ جهانی سوم، قرار نیست در اوکراین با روسیه بجنگند. علاوه بر این، رئیس کاخ سفید امکان ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرد و قول داد که نیروهای آمریکایی را به آنجا اعزام نکند.
نویسنده این مقاله در ادامه نوشت: "اما با این حال، با گذشت زمان، واشنگتن، در گفتار و عمل، شروع به تلاش برای تضعیف پتانسیل ارتش روسیه کرد."
رهبر آمریکا تحریم هایی را برای جلوگیری از توسعه و تولید تسلیحات جدید مسکو اعمال کرد. او به همین منظور عرضه حامل های انرژی روسیه را ممنوع کرد.
این روزنامه خاطر نشان می کند، ایالات متحده با اعلام تمایل به تضعیف نیروهای مسلح روسیه، چشم انداز خود را در مورد آینده روشن کرد: سال ها مبارزه مستمر با مسکو برای حفظ قدرت و نفوذ خود که به نوعی یادآور آنچه که جان اف کندی، رئیس جمهور پیشین آمریکا زمانی آن را "مبارزه گرگ و میش" نامیده بود، است.
ایالات متحده بارها افزایش قیمت ها در بازار جهانی انرژی را با عملیات ویژه روسیه در اوکراین مرتبط دانسته است.
در اوایل ماه مارچ، رئیس جمهور ایالات متحده فرمانی را امضا کرد که واردات انرژی از روسیه و همچنین سرمایه گذاری های جدید در بخش انرژی روسیه را ممنوع می کند. در نتیجه، هزینه بنزین در پمپ بنزین های داخل ایالات متحده شروع به افزایش سرسام آور کرد که به خاطر آن بسیاری از شهروندان آمریکا از بایدن و اعضای دولت او انتقاد کردند.
روسیه در 24 فبروری عملیات نظامی ویژه را در اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند که عمدتاً بر بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته تأثیر گذاشت. برندهای منفرد اعلام کرده اند که فعالیت خود را در کشور متوقف خواهند کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала