رام نات کوویند در ترکمنستان؛ گفتگوی رئیس‌جمهور هند و سردار بردی‌محمداف درباره تاپی

© Photo / twitter/rashtrapatibhvnПрезидент Индии прибыл в Туркмению с государственным визитом
Президент Индии прибыл в Туркмению с государственным визитом - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2022
عضو شوید
براساس گزارش تلویزیون ترکمنستان، رام نات کوویند، رئیس‌جمهور هند روز جمعه برای یک سفر رسمی وارد عشق‌آباد شد، جایی که با رئیس‌جمهور ترکمنستان گفتگو خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سردار بردی‌محمداف، رئیس‌جمهور ترکمنستان از رئیس‌جمهور هند در میدان هوایی بین‌المللی عشق‌آباد استقبال کرد.
طبق گزارش، مذاکرات روسای جمهور ترکمنستان و هند روز شنبه در پایتخت ترکمنستان برگزار می‌شود. برای سردار بردی‌محمداف این اولین دیدار در سطح عالی است که او به‌عنوان رئیس‌جمهور کشور برگزار می‌کند.
مسائل مربوط به سفر رئیس‌جمهور هند به ترکمنستان روز قبل در جلسه دولت ترکمنستان مورد بررسی قرار گرفت. در جلسه خاطرنشان شد که "در پایان مذاکرات سطح بالا، قرارست بسته از اسناد با هدف تقویت همکاری دوجانبه سودمند متقابل، که زمینه‌ای مطمئن برای گسترش بیشتر آن را فراهم می کند، امضا شود.
سردار بردی‌محمداف در جلسه دولت تاکید کرد که یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ترکمنستان ایجاد روابط سازنده با کشورهای آسیا از جمله هند است. رئیس‌جمهور همچنین به اهمیت این نشست اشاره کرد که به‌منظور پویای ارتقای توسعه گفتگوهای دوجانبه براساس پایه محکم دوستی چند صدساله و ریشه‌های عمیق تاریخی طراحی شده است.
به گفته کارشناناس ترکمنستانی، یکی از موضوعات اصلی مذاکرات آتی، ساخت خط لوله گاز ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند "تاپی (TAPI)" خواهد بود. به گفته آنها، وضعیت بازارهای گاز جهان و اروپا به تمایل کشورهای شرکت کننده در این پروژه برای تسریع در اجرای آن کمک خواهد کرد.
افغانستان خط لوله گاز «ضد روسیه» TAPI ترکمنستان را به ماجرا مبدل ساخته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2022
علاقه‌مندی روسیه به اجرای پروژه تاپی؛ کارشناس: احتمال مذاکره قوی است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала