اردوغان: ممکن دیدار پوتین با زلنسکی در استانبول برگزار شود

© Sputnik / Aleksei Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Франции Эммануэль Макрон и президент Украины Владимир Зеленскийво время встречи в "Нормандском формате" в Елисейском дворце
Президент РФ Владимир Путин и президент Франции Эммануэль Макрон и президент Украины Владимир Зеленскийво время встречи в Нормандском формате в Елисейском дворце - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2022
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه از احتمال برگزاری دیدار پوتین با زلنسکی در استانبول سخن گفت.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، امروز بعد از نماز جمعه گفت: "قسمی که زلنسکی به برگزاری نشست با پوتین دیدگاه خوب دارد، ولادیمیر پوتین نیز چنین دیدگاه دارد. زمان نشست معین نشده و امکان دارد نشست در استانبول برگزار شود."
آقای اردوغان پیش از این نیز گفته بود: زمان آن رسیده است که مذاکرات به نتیجه برسد. ما در ترکیه از صمیم قلب این آرزو را داریم و آماده کمک هستیم.
ЛАВРОВ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2022
اشاره لاوروف به پیشرفت قابل توجه در گفت و گوها با اوکراین در استانبول
این درحالیست که آخرین دور نشست میان هیئت های اوکراین و روسیه در ترکیه برگزار شد.
ترکیه که با روسیه و اوکراین دارای سواحل دریای سیاه است، به دنبال حفظ روابط خوب با هر دو است و از زمان شروع جنگ پیشنهاد میانجیگری را داده است.
گفتنی است، آنکارا متحد سنتی کی‌یف است و پهپادهای بیرقدار را که اوکراین در درگیری‌ها به کار گرفته است، در اختیار این کشور قرار داده است.
اما همچنین به دنبال حفظ روابط خوب با روسیه است، زیرا این کشور به شدت به واردات گاز و درآمدهای گردشگری وابسته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала