طالبان سفر پسر بن لادن به افغانستان را رد کرد

© Photo / MFA Afghanistanوزارت امور خارجه
وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
عضو شوید
طالبان در واکنش به گزارش شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر سفر پسر اسامه بن لادن به افغانستان، اعلام کرد که در این مورد هیچ‌گونه شواهد، اسناد و مدارک وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه طالبان امروز دوشنبه، 18 دلو در بیانیه‌ای گفته است که گزارش شورای امنیت سازمان ملل در مورد "افزایش و موجودیت گروه های خارجی در افغانستان" واقعیت ندارد.
این وزارت گفته است: "ما چنین گزارش‌هایی را که در آن هیچ شواهدی، اسناد و مدارک وجود ندارد، به خیر و نفع افغانستان، منطقه و جهان نمی‌پنداریم."
در اعلامیه آمده است: "حکومت سرپرست طالبان تعهدات خویش در توافقنامه دوحه را عملی کرده و به کسی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر تهدیدی متوجه سازد و در مقال از دیگران نیز چنین توقعی دارد."
پسر بن لادن میتواند به موضوع چانه زدن های سیاسی بین امریکا و طالبان مبدل گردد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
دیدار پسر بن لادن با مقام های طالبان
وزارت خارجه طالبان گفته است که آن‌ها نقش مثبت در امنیت و ثبات افغانستان، منطقه و جهان دارد و "امیدوار است که شورای امنیت سازمان ملل اظهارات مسئولانه انجام دهد."
این در حالی‌است که شورای امنیت سازمان ملل در یک گزارش تحلیلی گفته است عبدالله، پسر اسامه بن لادن؛ بنیانگذار شبکه القاعده برای دیدار با طالبان به افغانستان آمده‌است.
طبق این گزارش که به تازگی نشر شده، پسر بن لادن برای دیدار با طالبان در ماه اکتبر سال گذشته میلادی به افغانستان سفر کرده‌است.
در گزارش شورای امنیت سازمان آمده طالبان به طور سنتی مناسبات نزدیک با شبکه القاعده، تحریک طالبان پاکستانی و جماعت انصارالله داشته است.
طبق این گزارش، این گروه‌های تندرو بر این باورند که با به رسمیت شناخته شدن طالبان در افغانستان برچسب "تروریست" از روی آنها حذف خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала