سازمان ملل: فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان افزایش یافته است

CC0 / Pixabay / سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد
سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل به تازگی در یک گزارش تحلیلی گفته است که عبدالله، پسر اسامه بن لادن، بنیانگذار شبکه القاعده در ماه اکتبر برای دیدار با طالبان به افغانستان آمده‌ است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، در اعلامیه‌ وزارت خارجه‌ی طالبان که امروز (دوشنبه، 18 دلو) منتشر شده، آمده است که این گروه گزارش‌هایی را که در آن شواهد، اسناد و مدارک وجود ندارد، به نفع افغانستان، منطقه و جهان نمی‌داند.
طبق اطلاعات گزارش شورای امنیت، پس از شش ماه حاکمیت طالبان بر افغانستان، این کشور "این پتانسیل را دارد که به پناهگاه امن القاعده شماری از گروه‌های تروریستی با منطقه آسیای میانه و فراتر از آن تبدیل شود."
در گزارش شورای امنیت همچنین تصریح شده است که شاخه شبه قاره هند القاعده به‌ رهبری اسامه محمود "بین 200 تا 400" جنگجو در افغانستان دارد که عمدتا از کشورهای بنگلادش، هند، میانمار و پاکستان هستند.
پسر بن لادن میتواند به موضوع چانه زدن های سیاسی بین امریکا و طالبان مبدل گردد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
دیدار پسر بن لادن با مقام های طالبان
در این گزارش همچنین آمده‌است که قدرت شاخه خراسان داعش در افغانستان پس از آزادی چندین هزار زندانی، از دو هزار و 200 تخمین قبلی به چهارهزار نفر رسیده است.
در این گزارش همچنین آمده است که اعضای گروه‌های تندرو در افغانستان تحت کنترل طالبان آزادی تردد بیشتری به‌دست آورده‌اند و امیدوارند که دولت طالبان برای آنها پناهندگی و گذرنامه فراهم می‌کند که بتوانند به کشورهای جهان سفر کنند.
وزارت خارجه‌ی طالبان اما با رد این گزارش گفته است که این گروه تعهدات خود را در توافق‌نامه‌ای که با امریکا امضا کرده، انجام داده و به کسی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند.
این وزارت افزوده است که طالبان از دیگر کشورها نیز چنین توقع دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала