بادنجان رومی خطر بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد

© Photo / Ernesto Rodriguez / PixabayПомидоры на деревянной поверхности
Помидоры на деревянной поверхности - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
عضو شوید
تايج يك مطالعه جدید، نشان مي دهد كه مصرف بادنجان رومی و غذاهايي كه بر پایه‌ای آن درست مي شوند به دليل دارا بودن يك آنتي اكسيدان به نام 'ليكوپن ' خطر ابتلا به سكته مغزي را كاهش مي دهد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دیلی اکسپرس، دانشمندان معتقد اند که سکته مغزی می تواند در هر زمانی در هر فردی، صرف نظر از سن و سال، بروز کند.
به گفته محققان سکته مغزی به دو دسته، هموراژیک و ایسکمیک تقسیم می شود که نوع دومی بیشتر رخ می‌دهد.
"سکته مغزی ایسکمیک" به دلیل ایجاد لخته خون داخل رگ ها بروز می‌کند. اما در سکته هموراژیک عروق دچار آسیب می‌گردد و در نتیجه منجر به خونریزی مغزی می شود.
نتایج این مطالعه نشان می دهد كه خطر ابتلا به سكته مغزی در افرادی كه مقادیر زیادی لیكوپن در خون آنها وجود دارد كمتر است.
کارشناسان می گویند مصرف بادنجان رومی به دلیل محتوای بالای لیکوپن که یک آنتی اکسیدان قوی است، می تواند فشار خون را تنظیم و کلسترول اضافی را کاهش دهد و برای پیشگیری از سکته مغزی بسیار مفید باشد. به گفته پزشکان، این ماده می تواند با تولید اکسیژن فعال، منجر به کاهش خطر لخته شدن خون شود.
Корзинка свежей клубники на выставке-ярмарке сельского туризма АгроТУР-2019 в Краснодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2022
بهترین میوه برای سوزاندن چربی های خطرناک شکم
این مطالعه تأکید می‌کند در افرادی که بالاترین میزان "لیکوپن" در خون را دارند، ماده‌ای که توسط "رنگ قرمز موجود در بادنجان رومی" تأمین می‌شود، خطر سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون در 12 سال آینده به طور قابل توجهی کمتر خواهد بود.
این مطالعه بر نقش لیکوپن در معالجه بیماری‌های قلبی عروقی تأکید کرده و نشان می‌دهد که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است.
در این مطالعه گفته شده است که پخت باذنجان رومی با استفاده از روغن باعث افزایش جذب لیکوپن در بدن می‌شود، بنابراین سوپ و باساتا گزینه‌های خوبی هستند.
این مطالعه تاییدی بود بر این مدرك كه یك رژیم غذایی مملو از میوه و سبزی ها با كمتر شدن خطر ابتلا به سكته مغزی ارتباط دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала