کوریای شمالی پرتاب موشک بالستیک روز یکشنبه را تایید کرد

© REUTERS / KCNAПервый запуск гиперзвуковой ракеты в КНДР, 06 января
Первый запуск гиперзвуковой ракеты в КНДР, 06 января - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
عضو شوید
مقامات کوریای شمالی تایید کردند که روز یکشنبه یک موشک بالستیک میان برد را شلیک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری " یونهاپ" کوریای جنوبی اعلام کرد، مقامات کوریای شمالی تایید کردند که روز یکشنبه یک موشک بالستیک میان برد شلیک کرده اند.

گارد ساحلی جاپان صبح روز یکشنبه در مورد پرتاب احتمالی موشک بالستیک از کوریای شمالی هشدار داد.
وزارت دفاع آن کشور نیز از پرتاب احتمالی آن خبر داده بود. به شناورهای موجود در دریا توصیه شده است که احتیاط کنند و در صورت مشاهده اشیاء مشکوک از آنها دوری کنند. پس از مدتی پیامی مبنی بر سقوط احتمالی پرتابه منتشر شد.

به گفته وی، ما در مورد موشک "هواسونگ-12" صحبت می کنیم.
Репортаж южнокорейского телевидения с кадрами запуска ракет в Северной Коре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2022
کوریای شمالی این‌بار دو موشک کروز شلیک کرد
ارتش کوریای جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که کوریای شمالی یک موشک بالستیک را از ایالت جاگانگ کوریای شمالی به سمت دریای جاپان پرتاب کرده است. برد پرواز تقریباً 800 کیلومتر و بالاترین ارتفاع پرواز دو هزار کیلومتر بوده است.
مون جائه-این رئیس جمهوری کوریای جنوبی در پی این اقدام، جلسه فوری شورای امنیت ملی را تشکیل داد. این شورا در بیانیه پایانی نشست خود پرتاب موشکی کوریای شمالی را محکوم کرد و آن را "چالشی در برابر تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا و تثبیت صلح و یافتن راه حل دیپلماتیک" توصیف کرد.
رئیس جمهور کوریای جنوبی گفته است پیونگ یانگ به لغو کامل تعلیق آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیما نزدیک شده است.
کوریای شمالی در شش آزمایش موشکی اخیر خود در ماه جاری، کلاهک موشک‌های هدایت‌شونده تاکتیکی سطح‌به‌سطح، یک سامانه ارتقایافته موشک‌های کروز دوربرد، موشک‌های هدایت‌شونده تاکتیکی، دو موشک مافوق صوت با سرعت و قدرت مانور پس از پرتاب بالا و همچنین یک سامانه موشکی ریلی را نیز آزمایش کرده است. این پرتاب‌های موشکی اعلام محکومیت بین‌المللی و تحریم‌های آمریکا علیه برنامه تسلیحاتی کوریای شمالی را درپی داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала