ارمنستان و بلاروس تهدید به حملات تروریستی شدند

© Fotolia / OneinchpunchТеррорист за ноутбуком
Террорист за ноутбуком - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
عضو شوید
سفارت‌های ارمنستان و بلاروس بخاطر حضور نظامیان آنها در قزاقستان در مسکو تهدید به حملات تروریستی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت های ارمنستان و بلاروس در مسکو نامه های تهدید آمیز دریافت کردند. افراد ناشناس تهدید کردند که نمایندگی های دیپلماتیک را به دلیل اینکه دولت های این کشورها نیروهای خود ار به قزاقستان فرستاده اند، منفجر خواهند کرد.
نامه‌های که به ایمیل سفارت‌ها می‌رسید حاوی درخواست‌های برای خروج نیروها از قزاقستان بود. بر اساس گزارشات، سازمان های انتظامی در جستجو مواد منفجره در ساختمان های سفارت ها شدند که هیچ نوع وسیله انفجاری را مشاهده نکردند.
دور شدن قزاقستان از الفبای زبان روسی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
توکایف: مبارزه علیه تروریزم ادامه دارد
پیشتر ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو روسای جمهور روسیه و بلاروس تیلفونی درباره وضعیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی گفتگو کرده بودند.
در روزهای ابتدایی سال 2022، ساکنان شهرهای ژانائوزن و آکتائو در منطقه مانگیستاو (منطقه تولیدکننده نفت در غرب قزاقستان) نسبت به افزایش دو برابری قیمت گاز مایع اعتراض کردند. در جریان این اعتراضات برخی به مؤسسات دولتی حمله کردند، سلاح ها را بردند. در پاسخ، مقامات در سراسر کشور تا 19 جنوری وضعیت اضطراری اعلام کردند و عملیات ضد تروریستی را آغاز کردند. طبق گزارش سازمان ملل، حدود 1000 نفر در جریان اعتراضات در قزاقستان زخمی شدند. به گفته وزارت کشور، 18 مامور امنیتی کشته شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала