توکایف: مبارزه علیه تروریزم ادامه دارد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر دور شدن قزاقستان از الفبای زبان روسی
دور شدن قزاقستان از الفبای زبان روسی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
عضو شوید
توکایف به پوتین گفت که قزاقستان به مبارزه با کانون های حملات تروریستی ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور قزاقستان اعلام کرد، قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهور قزاقستان طی گفت‌وگوی تیلفونی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفت که کانون‌های حملات تروریستی در خاک این جمهوری باقی مانده و مبارزه قاطع با آنها ادامه خواهد داشت.
Президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
اعلام عزای عمومی در قزاقستان برای کشته شدگان ناآرامی های اخیر
قاسم جومارت توکایف به ولادیمیر پوتین اطلاع داد که وضعیت در کشور در حال تثبیت است.
همچنین خاطرنشان می شود که توکایف پیشنهاد کرده است که در آینده نزدیک اجلاس آنلاین سازمان پیمان امنیت جمعی را برگزار کند، تاریخ این نشست از طریق کانال های دیپلماتیک مورد توافق قرار خواهد گرفت.
اعتراضات گسترده در قزاقستان از اوایل سال 2022 آغاز شد - ساکنان شهرهای ژانائوزن و آکتائو در غرب این کشور با افزایش دو برابری قیمت گاز مایع مخالفت کردند. بعدها، اعتراضات به شهرهای دیگر، از جمله آلما آتا، پایتخت قدیمی و بزرگترین شهر جمهوری گسترش یافت: غارت در آنجا آغاز شد، ستیزه جویان به مؤسسات دولتی حمله کردند، سلاح ها را بردند. در پاسخ، مقامات در سراسر کشور تا 19 جنوری وضعیت اضطراری اعلام کردند و عملیات ضد تروریستی را آغاز کردند.
بر اساس گزارش سازمان ملل، حدود 1000 نفر در جریان اعتراضات در قزاقستان زخمی شدند. به گفته وزارت امور داخله جمهوری، 18 تن نیروهای امنیتی در جریان درگیری کشته شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала