وزارت دفاع روسیه از آزمایشات راکت هایپرسونیک "تسرکون" خبر داد

© Photoизображение ракеты 3М22 циркон
изображение ракеты 3М22 циркон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2021
عضو شوید
کشتی جنگی قوای بحر شمالی روسیه 12 راکت آزمایشی کروز هایپر سونیک "تسرکون" را مؤفقانه پرتاب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه خبر داده است که در سال جاری، کشتی های قوای بحری شمالی بیش از 70 آزمایش تسلیحات جدید از جمله راکت های هایپر سونیک تسرکون و "کینژال" را انجام داده است.
در اطلاعیه منتشره آمده است: "حمله کشتی قدمدار طرح 22350" آدمیرال گورشکوف "مجموعه آزمایشات راکت کروز هایپر سونیک "تسرکون" را با موفقیت اجرا کرده و در مجموع حدود ده پرتاب را انجام دادند. دو پرتاب دیگر توسط کشتی تحت البحری اتمی طرح 885 "یاسن" به نام "سورودوینسک" انجام شده است".
اعتراف امریکا به ناتوانی در برابر سلاح هایپر سونیک روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2018
اعتراف امریکا به ناتوانی در برابر سلاح "هایپر سونیک" روسیه
الکساندر موئیسییف قوماندان کشتی جنگی قوای شمالی،در ماه اکتوبر به سرگئی شویگو وزیر دفاع گزارش داده بود که آزمایش راکت هایپر سونیک تسرکون از یک کشتی تحت البحری به پایان رسیده و تمام مشخصات آن تائید شده است.
هفته گذشته، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در نشست مشترک شورای دولتی و شورای علوم و آموزش روسیه از پرتاب موفقیت آمیز راکت های زیرکن خبر داده بود.
"زیرکن" اولین راکت کروز هایپر سونیک جهان است که قادر به پرواز مداوم آیرودینامیکی با مانور در جو با استفاده از رانش موتور خود است. حداکثر سرعت آن به 9 برابر سرعت صوت می رسد، حداکثر برد پرتاب آن هزاران کیلومتر است. "تسرکون" توانایی انهدام اهداف سطحی و زمینی را دارد.
قرار است کشتی های بحری و تحت البحری به این راکت ها مجهز شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала