اعتراف امریکا به ناتوانی در برابر سلاح "هایپر سونیک" روسیه

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراف امریکا به ناتوانی در برابر سلاح "هایپر سونیک" روسیه
اعتراف امریکا به ناتوانی در برابر سلاح هایپر سونیک روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده وسایل دفاعی در اختیار ندارد که بتواند در برابر سلاح های هایپرسونیک روسی از خود دفاع کند.

به گزارش اسپوتنیک، اتاق بازرگانی ایالات متحده می گوید: "امریکا به اندازه کافی نیروهای دفاع راکتی در اختیار ندارد تا بتواند در برابر سلاح های مافوق صوت "هایپرسونیک" روسیه و چین از خود دفاع کند.
در گزارش سالانه این نهاد امریکایی گفته شده که: "چین و روسیه بیشترین توجه شان را روی گسترش تسلیحات "هایپرسونیک" متمرکز نموده اند، زیرا سرعت، ارتفاع و قابلیت مانور آن می تواند انواع مختلف سیستم دفاع راکتی را نابود کند. همچنین این سلاح ها می توانند برای بهبود قابلیت های سلاح های هسته ای معمولی و دوربرد استفاده شوند.
ولادیمیر پوتین؛ رئیس جمهور روسیه در پیام خود عنوانی مجمع فدرال در تاریخ 1 مارچ سال 2018 در مورد انواع جدید و اساسی سلاح های توسعه یافته در روسیه، از جمله تسلیحاتی که قدرت غلبه بر سیستم دفاع موشکی ایالات متحده، را دارا است، صحبت کرد. رئيس جمهور روسیه همچنین در مورد ساخت سلاح هایپرسونیک- سیستم Avangard که قادر به پرواز در لایه های متراکم اتمسفیر در سطح بین قاره ای با "سرعت مافوق صوت" صحبت نمود.
پیش ازاین یک جنرال امریکایی اعلام کرد: "هم روسیه، وهم چین آشکارا برنامه گسترش سلاح های تهاجمی هایپرسئنیک خود را پیاده سازی می کنند. ما مشاهده کردیم که آنها چگونه این سلاح ها را آزمایش می کنند. با یگانه کاری که امریکا بتواند در برابر آن مقابله کند، تنها ضربه انتقامجوییانه با استفاده سه گانه هسته ای است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала