واکنش امرالله صالح به اظهارات عمران خان در خصوص آموزش دختران

© Photo / moi / moiامرالله صالح
امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
عضو شوید
معاون پیشین ریاست جمهوری: جامعه بی تعلیم، بی خبر از خود و بدون نظام اداری منسجم و مدرن و محتاج به اسلام آباد در افغانستان یکی از برنامه های استراتیژیک پاکستان است.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان در حکومت اشرف غنی، در صفه فیسبوک خود نوشت: عمران خان، نخست وزیر پاکستان بخاطر دستیاب شدن به هدف فوق و در تداوم سیاست کشورش گفت که ضدیت با تعلیم و تحصیل بخشی از سنت ها و مشخصه جامعه ی افغانستان است. پاکستان از تکرار و تکرار تا امروز نتیجه گرفته است.
آنها سالهای سال گفتند که طالب یک واقعیت جامعه ی افغانی است و بالاخره این آرزوی استراتیژیک و امنیتی خویش را به واقعیت جامعه ی افغانی بدل کردند. حالا دنبال بخش های دیگر را گرفته اند.
امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
امرالله صالح: تمام بانک های خصوصی در افغانستان ورشکست شده اند
ایستاده گی مردم افغانستان در برابر این اظهارات نفاق انگیز مایه دلگرمی است و نشاندهنده بیداری ملت ماست. در عین حال نباید فراموش کرد که وسیله تطبیق اهداف پاکستان طالب است. طالب ملیشه نیابتی پاکستان است. پس مقاومت در برابر طالب – به هر نحو ممکن را نباید فراموش کرد.
پیش از این معاون ریاست جمهوری سابق گفته بود که اکنون طالبان دارایی‌های مسدوده شده افغانستان را دلیل ورشکستگی می‌پندارند، اما مسوول مفقود شدن یک و نیم ملیارد دالر پس‌انداز مردم خود شان هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала