امرالله صالح: تمام بانک های خصوصی در افغانستان ورشکست شده اند

© Photo / ارگامرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
عضو شوید
معاون پیشین رئیس جمهور افغانستان می گوید تمام بانک های خصوصی در این کشور ورشکست شده اند.
به گزارش اسپوتنیک امرالله صالح معاون پیشین رئیس جمهور افغانستان روز سه شنبه با صدور بیانیه ای مدعی شد که تمامی موسسات اعتباری خصوصی در این کشور ورشکست شده و رهبران آنها به خارج از کشور گریخته اند. وی پیام مربوطه را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.
معاون پیشین رئیس جمهور نوشت: "بخاطر مستولی شدن فضای وحشت و ترس از جانب گروه طالبان تمام بانک های خصوصی کشور به استثنای بانک بین المللی افغانستان AIB ورشکسته شده و توان ادای مسوولیت های خود را ندارند. طالبان خموشانه کنترول بانک ها را بدست گرفته و دارایی های آنها را غصب کرده اند".
او افزود: "مالکان و مدیران بانک ها بخاطر رهایی از شکنجه - اختطاف و برخورد غیر انسانی گروه بی سر طالبان از کشور فرار کرده اند.باید پاکستان دست بکار شده و گروه دست نشانده ی خود را ازین بحران با تزریق نقدینه نجات دهد. ارسال هفت لاری گندم در هفته راه حل نیست. باید بدانند بلعیدن افغانستان ناممکن است".
برادر بزرگ امرالله صالح کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
برادر بزرگ امرالله صالح کشته شد
با این حال اداره میوند بانک، بانک مرکزی افغانستان و رهبری حکومت موقت طالبان تا اکنون در مورد عوامل سقوط این بانک و همچنین سرنوشت مشتریان که در این بانک پول داشتند چیزی نگفته است . بعد از به قدرت رسیدن طالبان امریکا بیش از ۹ میلیارد دالر سرمایه افغانستان در بانک های ان کشور را تحریم کرد که در نتیجه ی ان ارزش پول افغانی در برابر اسعار خارجی کاهش یافت .
گفتنی است که میوند بانک در سال ۲۰۰۸ میلادی با به دست اوردن جواز فعالیت از بانک مرکزی افغانستان فعالیت خویش را در کابل پایتخت و چند ولایت افغانستان اغاز نمود اما بعد از سیزده سال خدمات بانکداری از سیستم بانکداری در افغانستان حذف شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала