مسعود به عمران خان: بهتر است سرود ملی خود را دوباره بخوانند که به زبان ما نوشته شده است

© Photo / Ahmad Zia Massoudاحمد ضیا مسعود، معاون حزب جمعیت اسلامی افغانستان
احمد ضیا مسعود، معاون حزب جمعیت اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
عضو شوید
معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان تاکید دارد که در فرهنگ ما جایگاه زنان محترم و انسانی‌ است و از حقوق برابر در آموزش و کار با مردان برخوردار اند.
به گزارش اسپوتنیک، احمد ضیاء مسعود، معاون پیشین ریاست جمهوری در واکنش به سخنان عمران خان، نخست وزیر پاکستان نگاشته است که عمران خان نخست وزیر پاکستان، در نشست دیروز کنفرانس کشورهای اسلامی، مردم افغانستان را یک گروه قومی فاقد فرهنگ و تعلیم و تربیت با ساختارهای زندگی قبیلوی معرفی کرد.
او تاکید دارد: "بدون شک،‌ یگانه مصداق روشن برای سخنان آقای عمران خان، گروه طالبان است. اما این گروه،‌ نماینده‌ی دیگران نیستند و با فرهنگ و سنت‌های اکثریت قاطع کشور ما بسیار فاصله‌ دارند".
مکتب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
واکنش کاربران: عمران خان با کدام حق در مورد افغانستان و آموزش دختران افغان سخن می زند؟
معاون پیشین ریاست جمهوری می افزاید که سخنان نخست وزیر پاکستان بیان‌گران آن است که رفتار مقام‌های این کشور با طالبان در سطح برخورد با یک گروه فاقد فرهنگ، جاهل و بدوی است که از فرهنگ و تمدن و ساختارهای اجتماعی امروزی بی‌بهره اند.
در ادامه نوشته آقای مسعود آمده است: "در پاسخ به نخست وزیر پاکستان باید گفت که برای درک فرهنگ و ادبیات و تاریخ غنی سرزمین ما، بهتر است سرود ملی خود را دوباره بخوانند که به زبان ما نوشته شده و زیر تاثیر فرهنگ ما است. بیش از هزار سال است که حوزه‌ی تمدنی ما زندگی شهری دارد و از بادیه نشینی و قبیله‌‌گرایی فاصله گرفته و تاثیر فرهنگی بزرگی بر اقوام و ملیت‌های همجوار خود گذاشته است. در فرهنگ ما جایگاه زنان محترم و انسانی‌ است و از حقوق برابر در آموزش و کار با مردان برخوردار اند. محروم شدن میلیون‌ها زن از درس و کار، برنامه‌ی گروه جنایتکار زیر حمایت پاکستان است و ربطی به فرهنگ و تاریخ ما ندارد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала