واکنش کاربران: عمران خان با کدام حق در مورد افغانستان و آموزش دختران افغان سخن می زند؟

مکتب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
عضو شوید
سخنان نخست وزیر پاکستان برای اولین‌بار در افغانستان با واکنش تند شهروند افغانستان روبرو شده است.
سخنان نخست وزیر پاکستان برای اولین‌بار در افغانستان با واکنش تند شهروند افغانستان روبرو شده است، او از کشورهای غربی خواسته بود که با توجه به حساسیت های فرهنگی افغان‌ها، بالای گروه طالبان به خاطر حق تحصیل زنان فشار نیاروند.
ناهید فرید، نمانیده پیشین مجلس در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است که این تصویر ملکه گوهرشاد بیگم است. زنی که هفت قرن پیش در افغانستان بنیانگذار معارف و مکتب به شیوهء امروزیست. زنان دانا و تحصیلکرده ای چون او، رابعه بلخی، شمیره، مهری هروی، ملالی میوند، سلطان راضیه و محجوبه هروی در تاریخ افغانستان ریشه دارند.
خانم فرید تاکید دارد: " کاش عمران خان این تاریخ را مطالعه می کرد تا بدویت گروههای تندروی تربیت یافته خود را به این مدنیت پر افتخار گره نمی زد".
سهمیه رامش، نماینده پیشین شورای ولایتی هرات همچنان نگاشته است که وقتي جنبش زنان افغانستان شكل گرفت ، كشوري بنام پاكستان وجود نداشت.
دکتور عالمه معاون پیشین امور حقوق بشر و جامعه مدنی وزارت دولت در امور صلح در توییتی نگاشته است که چرا آموزش دختران در پاکستان مسله فرهنگی نیست؟
در ادامه نوشته او آمده است: " عمران خان با کدام حق در مورد افغانستان و آموزش دختران افغان سخن می زند، به تاپه زدن آموزش دختران به بهانه مسله فرهنگی خاتمه دهید".
قابل ذکر است که این سخنان در میان پشتون‌های پاکستان نیز بازتاب وسیعی داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала