وزیر خارجه مجارستان واکسین "اسپوتنیک وی" زد

© AFP 2023 / Tobias SchwarzГлава МИД Венгрии Петер Сийярто
Глава МИД Венгрии Петер Сийярто - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
عضو شوید
وزیر خارجه مجارستان در مورد این که چرا از واکسین "اسپوتنیک وی" ساخت روسیه استفاده کرده است، توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان گفت که دلیل اتخاذ چنین تصمیمی بسیار روشن و ساده است: زمان که بچه بودم واکسین‌های ساخت آنزمان روسیه (اتحاد جماهیر شوروی) به من ترزیق شد. از آنجا که من تاکنون زنده هستم و حالم خوب است، پس چرا چیزی را تغییر دهم؟
موضوع برسمیت شناختن واکسین کرونای روسی "اسپوتنیک وی" در اروپا یک موضوع سیاسی و ایدئولوژیکی است. هر بار در نشست‌های سیاستمداران اروپایی گفته می‌شود که واکسین روسی خوب عمل می‌کند ولی اعلامیه‌های متضادی برای مردم منتشر می‌کنند.
مجارستان اولین کشور اروپایی است که مجوز استفاده واکسین "اسپوتنیک وی" را صادر کرده و خیلی سریع آن را به ثبت رساند. آنجا، "اسپوتنیک وی" کارایی و ایمنی‌زایی بالایی را نشان داده است.
Вакцина Sputnik V, произведенная в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2021
واکسین "اسپوتنیک وی" در مجارستان موثرترین واکسین اعلام شد
یازدهم ماه اگست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از ثبت اولین واکسین کرونای جهان در روسیه خبر داد. این واکسین که "اسپوتنیک وی" نام گذاری شده است، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گامالی" با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است. "اسپوتنیک وی" در حدود بیش از 64 کشور جهان با جمعیت کل بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد. و به لحاظ شمار تاییدها از سوی نهادهای تنظیم کننده دارویی کشورها جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. پیشتر صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و مرکز گامالی اعلام کردند، بر اساس بررسی داده های بدست آمده از "اسپوتنیک وی"، اثربخشی این واکسین معادل 97.6 درصد می باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала