لاوروف: ناتو به روسیه زندگی کردن را می‌آموزاند

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید،  ناتو می خواست با استفاده از جلسات شورای ناتو - روسیه به تبلیغات و فشار علیه روسیه بپردازد و به مسکو یاد دهد که چگونه زندگی کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از اجلاس سران گروه 20 در رم پایتخت ایتالیا در مصاحبه با نشریه  Corriere della Sera اظهار داشت: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهان هیچ گونه تعاملی با روسیه نیست، تمام تلاش آنها این بود که به تبلیغات و فشار علیه روسیه بپردازند و به مسکو یاد دهند که چگونه زندگی کند.
لاوروف در پاسخ به این سوال که آیا ناتو اقدامی در رابطه با بهبود روابط با روسیه برداشته‌است یا نه، گفت: ما هیچ اطلاعاتی در مورد هدف ناتو از این اقدامات نداریم. ما به واقعیت‌ها اعتماد می‌کنیم و واقعیت این است که ناتو خواستار هیچ گونه همکاری با ما نیست.
وی افزود: زمانی که روسیه در مقر ناتو نماینده داشت و شورای روسیه-ناتو نیز مشغول به فعالیت بود، فقط می‌خواستند به ما بیاموزد که چه کار کنیم و هر بار خواستار تشکیل شورای ناتو-روسیه و بحث درباره اوکراین شدند.
  لاوروف: آمریکا و ناتو باید مسئولیت اصلی بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
لاوروف: آمریکا و ناتو باید مسئولیت اصلی بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرند
لاوروف اظهار داشت: ناتو اکنون می‌تواند در مورد هر موضوعی از طریق نماینده روسیه در بلژیک پیام ارسال کند.
وی تاکید کرد: روسیه در مقابل هر تهدیدی آماده است، تضمین امنیت قلمروی روسیه و دریای سیاه یکی از اولویت‌های روسیه است؛ اما همیشه از تقویت پروژه‌های همکاری حمایت کرده‌ایم، نه اقدامات مبتنی بر تقابل.
لاوروف خاطرنشان کرد: روسیه آماده تامین امنیت دریای سیاه است. ورود آمریکا به دریای سیاه برای کنترل روسیه باعث بی‌ثباتی شد و واشنگتن کشورهای حوزه دریای سیاه را به سمت سیاست تقابلی سوق داد.
وی تصریح کرد: برنامه‌های ناتو برای ایجاد پایگاه‌های نظامی دریایی در سواحل رومانی و بلغارستان با منافع حسن همجواری در منطقه در تضاد است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала