لاوروف: آمریکا و ناتو باید مسئولیت اصلی بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرند

© Sputnik / Mikhail Mordasov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: آمریکا و ناتو باید مسئولیت اصلی بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرند
  لاوروف: آمریکا و ناتو باید مسئولیت اصلی بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه می گوید کهایالات متحده و ناتو باید مسئولیت اصلی بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در پیامی ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان در نشست وزیران کشورهای همسایه افغانستان گفت: «کشورهای عضو ناتو و ایالات متحده باید مسئولیت اصلی بازسازی اجتماعی-اقتصادی افغانستان را بر عهده بگیرند، زیرا آنها بودند که کشور را به وضعیت فعلی رساندند.»
لاوروف گفت: «بدیهی است که تشکیل یک سیستم آموزش ملی، مراقبت های صحی، به طور کلی، ایجاد زیرساخت های موثر اجتماعی-اقتصادی افغانستان مستلزم هزینه های مالی هنگفت است. در این راستا، تاکید می کنم. به گفته وی، کشورهای که افغانستان را به وضعیت فعلی رساندند، باید مسئولیت اصلی را بر عهده بگیرد.»
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
لاوروف: تروریست ها سعی دارند از بی ثباتی در افغانستان استفاده کنند
به گفته وزیر خارجه، به احتمال زیاد زمان "شروع کار بسیج برای جمع آوری منابع برای کمک های مالی، اقتصادی و بشردوستانه به افغان ها" فرا رسیده است. لاوروف گفت: "امیدوارم اصل برگزاری کنفرانس ها به خاطر کنفرانس ها که برای غربی ها معمول است، از قبل گذشته است. زمان اقدامات مشخص در این زمینه فرا رسیده است." وزیر امور خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد که سازمان ملل باید نقش هماهنگ کننده ای در این زمینه ایفا کند.
گفتنی است دومین اجلاس کشور‌های همسایه افغانستان به میزبانی تهران، در سطح وزرای خارجه و با حضور معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در این نشست وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تاجیکستان، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان به صورت حضوری و وزرای خارجه جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه به صورت مجازی شرکت کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала