صندوق بین‌المللی پول: تعامل با گروه طالبان به حالت تعلیق باقی می‌ماند

© @https://twitter.comصندوق بین‌المللی پول: تعامل با گروه طالبان به حالت تعلیق باقی می‌ماند
صندوق بین‌المللی پول: تعامل با گروه طالبان به حالت تعلیق باقی می‌ماند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2021
عضو شوید
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، تعامل با گروه طالبان تا زمانی که درون جامعه بین‌المللی شفافیتی درباره به رسمیت شناختن دولت تحت رهبری طالبان وجود داشته باشد، در حالت تعلیق باقی خواهد ماند.

گنجینه‌ باختر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2021
طالبان دستبرد به «گنجینه باختر» را رد کرد/گرانترین طلای جهان کجاست؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، پایگاه فرست‌پُست می نویسد، که صندوق بین‌المللی پول تاکید دارد که عمیقا نگران وضعیت اقتصادی در افغانستان است و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا گام‌های فوری برای متوقف کردن "بحران انسانی قریب‌الوقوع" در این کشور بردارد.

رایس، سخنگوی این نهاد به خبرنگاران گفت: تعامل ما با افغانستان تا زمانی که درون جامعه بین المللی شفافیتی درباره به رسمیت شناختن این دولت وجود داشته باشد، به حالت تعلیق درآمده است.

او افزود: در خصوص به رسمیت شناختن این دولت، ما پیرو جامعه بین‌المللی هستیم و در حال حاضر چنین چیزی نداریم. بنابراین برنامه این صندوق متوقف شده است. و همانطور که ماه گذشته هم گفتیم، تکرار می‌کنیم که این کشور در حال حاضر به منابع صندوق بین‌المللی پول، حقوق برداشت ویژه و غیره دسترسی ندارد.  

گروه طالبان در میانه ای ماه اگوست کنترل افغانستان را به دست گرفت و یک دولت منتخب تحت حمایت غرب را سرنگون کرد. دولت موقت طالبان هم شامل چهره‌های سرشناس این گروه است. بسیاری از رهبران جهان منتظر این هستند که ببینند آیا طالبان به وعده‌هایش در مسائلی مثل تشکیل دولت فراگیر و حقوق بشر پیش از آنکه به آن مشروعیت ببخشند، عمل می‌کند یا خیر.

افغانستان در حال حاضر با فقر مزمن و خشکسالی مواجه است، اما وضعیت با روی کار آمدن طالبان در ماه گذشته و توقف کمک‌های انسانی و خروج ده‌ها هزار تن به ویژه نیروهای دولتی و نیروهای امدادی و لنگ ماندن بیشتر فعالیت اقتصادی، بدتر شده است.

با این حال سخنگوی صندوق بین‌المللی پول از آمادگی برای همکاری با جامعه جهانی برای اجرای اقدامات فوری به منظور متوقف کردن بحران انسانی قریب‌الوقوع خبر داد.

او گفت: صندوق بین‌المللی پول عمیقا نگران شرایط اقتصادی دشوار در افغانستان و وضعیت انسانی در افغانستان است. ما گفته‌ایم که تمرکز فوری قطعا باید روی وضعیت انسانی، کمک به مردم افغانستان و اجازه به نقل و انتقالات در مقیاس کوچک و ارائه حمایت به کشورهای میزبان آوارگان افغانستانی باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала