مسوولیت اسکان مهاجران افغان به نماینده ویژه برای مسدود گردانیدن گوانتانامو سپرده شد

© AFP 2023 / MARK RALSTONمسوولیت اسکان مهاجران افغان به نماینده ویژه برای مسدود گردانیدن گوانتانامو سپرده شد
مسوولیت اسکان مهاجران افغان به نماینده ویژه برای مسدود گردانیدن گوانتانامو سپرده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
عضو شوید
رسانه محلی می‌گوید که مسوولیت اسکان مهاجران افغان در امریکا به لی ولوسکی کارمند سابق و نماینده ویژه برای مسدود گردانیدن گوانتانامو سپرده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، آکسیوس به نقل از منابع در دولت امریکا گزارش داد، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، لی ولوسکی نماینده سابق ویژه وزارت امور خارجه برای برای مسدود گردانیدن گوانتانامو در کوبا را موظف کرد تا مهاجران افغان را در ایالات متحده امریکا مستقر کند.

طالبان به شهروندان خارجی اجازه خروج از افغانستان را می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
طالبان به شهروندان خارجی اجازه خروج از افغانستان را می‌دهد

طبق گزارش، برای ولوسکی پست جدید به نام «کارمند ویژه دولتی» مدنظر گرفته شده است و قرار است کمتر از 130 روز در پست جدید کار کند و برنامه بزرگ اسکان پناهندگان بایدن را اجرا نماید.

در تاریخ 6 سپتمبر مشخص شد که کاخ سفید حدود دو هزار افغان را که در سفارت امریکا کار می‌کردند در کابل رها کرده اند. گفته می‌شود برخی از آنها بیش از یک دهه برای امریکایی‌ها کار کرده اند. امریکا علاوه برا پیمانکاران نمایندگی دیپلماتیک، تخلیه صدها نیروهای سابق را که در کنار سربازان امریکایی جنگنده بودند، را نتوانسته است از افغانستان انتقال دهد.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد. خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شب 31 اگست کامل شد و امریکا به جنگ 20 ساله در افغانستان پایان داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала