طالبان به شهروندان خارجی اجازه خروج از افغانستان را می‌دهد

© REUTERS / Staff Sgt. Brandon Cribelar/U.S. Marine Corpsطالبان به شهروندان خارجی اجازه خروج از افغانستان را می‌دهد
طالبان به شهروندان خارجی اجازه خروج از افغانستان را می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
عضو شوید
طالبان به 200 امریکایی و همچنان شهروندان سایر کشورها اجازه می‌دهد که افغانستان را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، طالبان به خارجیانی که پس از اتمام تخلیه در افغانستان باقی مانده اند اجازه پرواز با چارتر را می‌دهد. ممکن این پروازها سر از تاریخ 9 سپتمبر آغاز شوند.

شمار شهروندان امریکایی باقی مانده در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2021
شمار شهروندان امریکایی باقی مانده در افغانستان 

طبق گزارش، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان با طالبان موافقت کرده است.

در تاریخ 7 سپتمبر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که وزارت خارجه با طالبان وارد مذاکره شده است تا اجازه سفرهای هوایی اضافی را برای خروج امریکایی‌های باقی مانده در افغانستان بدهد. وی تعداد امریکایی‌های که در خاک افغانستان باقی مانده اند را 100 -200 نفر تخمین زده است.

در تاریخ 6 سپتمبر مشخص شد که کاخ سفید حدود دو هزار افغان را که در سفارت امریکا کار می‌کردند در کابل رها کرده اند. گفته می‌شود برخی از آنها بیش از یک دهه برای امریکایی‌ها کار کرده اند. امریکا علاوه برا پیمانکاران نمایندگی دیپلماتیک، تخلیه صدها نیروهای سابق را که در کنار سربازان امریکایی جنگنده بودند، را نتوانسته است از افغانستان انتقال دهد.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد. خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شب 31 اگست کامل شد و امریکا به جنگ 20 ساله در افغانستان پایان داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала