انگلیس شرایط غرب برای تعامل با طالبان را نامبرد

© REUTERS / POOLانگلیس شرایط غرب برای تعامل با طالبان را نامبرد
انگلیس شرایط غرب برای تعامل با طالبان را نامبرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی بیان داشت که طالبان اگر خواستار روابط با غرب هستند باید در رفتار شان در مورد خروج افراد از افغانستان تجدید نظر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Sky News بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می‌گوید اگر اعضای طالبان (گروه ممنوع در روسیه) بخواهند با غرب تعامل داشته باشند ، باید به افرادی که مایل به خروج از افغانستان هستند، اجازه دهند کشور را ترک کنند.

قصد انگلیس برای قرار دادن افغانستان در لیست سیاه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
قصد انگلیس برای قرار دادن افغانستان در "لیست سیاه"

نخست وزیر انگلیس در ادامه افزود: «مقامات طالبان، دولت جدید "صرف نظر از ترکیب آن" باید درک کنند که اگر می خواهند با غرب رابطه داشته باشند ، اگر می خواهند با ما تعامل داشته باشند ، تخلیه امن برای آنها باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد».

جانسون تاکید کرد که برخی از شهروندان هنوز نتوانسته اند برای تخلیه از افغانستان به فرودگاه کابل بروند. او قول داد که تا حد ممکن تلاش خواهد کرد تا تاریخ 31 آگست شمار بیشتر افراد از افغانستان تخلیه شود.

جانسون با اشاره به اینکه قطعا هیچ رابطه‌ای بین داعش و طالبان وجود ندارد، اعلام کرد که دولت انگلیس به گفت وگو با طالبان ادامه خواهد داد.

این اطهارات نخست وزیر انگلیس در حالی مطرح شده است که پیشار وی در پایان جلسه اضطراری گروه هفت در مورد افغانستان که سه شنبه گذشته برگزار شد گفت، سران این گروه برای تعامل آینده با طالبان توافق کردند؛ اما افغانستان نمی‌تواند که دوباره به مکانی برای تروریسم مبدل شود.

این در حالیست که طالبان تا کنون بارها به نیرو های غربی در خصوص عدم رعایت موعد خروج نظامیانشان از افغانستان پس از موعد مقرر و توافق شده 31 آگوست به آنها هشدار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала