قصد انگلیس برای قرار دادن افغانستان در "لیست سیاه"

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniقصد انگلیس برای قرار دادن افغانستان در "لیست سیاه"
قصد انگلیس برای قرار دادن افغانستان در لیست سیاه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
مقامات انگلیس خواستار اضافه کردن افغانستان به فهرست ممنوعه در این کشور شده اند. علت این درخواست، نگرانی‌ها از پیوستن احتمالی شهروندان این کشور به گروه طالبان بوده است.

 

به گزارش اسپوتنیک،روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد، دولت انگلیس پس از قدرت گرفتن طالبان (ممنوع در روسیه)  درباره پیشنهاداتی برای درج نام افغانستان در لیست سیاه رایزنی خواهد کرد و بدین ترتیب مقامات میتوانند افرادی را که به این کشور ممنوعه سفر میکنند تا 10 سال حبس کنند.

انگلیس: احتمال به تعویق انداختن خروج نیرو ها از افغانستان موجود است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
انگلیس: احتمال به تعویق انداختن خروج نیرو های آمریکا از افغانستان موجود است

روزنامه به نقل از یک منبع گفت: ما در حال بررسی تمام گزینه‌های موجود در این مرحله درباره چگونگی رویکردمان در آینده هستیم. این یکی از گزینه‌های ماست. این پیشنهادات طی روزهای آینده مورد بحث قرار میگیرند.

به گفته منابع این روزنامه «برخی به افغانستان می‌روند و طالبان آن‌ها را آموزش می‌دهد و ممکن است به کشور بازگردند و به حملاتی دست بزنند. بعضی دیگر هم ممکن است خانواده‌هایشان را با خودشان ببرند و در افغانستان و تحت حکومت اسلامی طالبان زندگی کنند.»

ممنوعیت و تروریستی تلقی‌شدن گروه طالبان در قوانین بریتانیا به این معنی خواهد بود که عضویت یا حمایت از این گروه برای شهروندان بریتانیا 14 سال زندان به همراه خواهد داشت. 

پیشتر کلنل ریچارد کمپ، فرمانده پیشین نیروهای انگلیس در افغانستان نیز روز شنبه هشدار داده بود که درپی تسلط نیروهای طالبان بر کشور افغانستان، باید سطح تهدید تروریستی در کشورش افزایش یابد و «شدید» اعلام شود. سطح تهدید ترویستی «شدید» مربوط به مواقعی است که مقام‌های اطلاعاتی کشور رخ دادن حمله تروریستی را «بسیار محتمل» ارزیابی کرده باشند.

این تحولات به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان و عزل دولت کابل در اوایل همین ماه رخ میدهد. به دنبال آن، هزاران غیرنظامی و دیپلمات و شهروند خارجی به سمت فرودگاه کابل آمدند تا از این کشور جنگ زده خارج شوند. آمریکا پیشتر تاکید داشت زمان خروج در 31 آگست تکمیل میشود و اکنون برای تمدید این مهلت تحت فشار قرار گرفته است. انگلیس یکی از همان کشورهایی است که روی تمدید دو هفته‌ای تاکید دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала