روند تخلیه شهروندان بریتانیا از افغانستان آغاز شد

© AFP 2023 / Pete Bristoروند تخلیه شهروندان بریتانیا از افغانستان آغاز شد
روند تخلیه شهروندان بریتانیا از افغانستان آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
عضو شوید
وزارت دفاع بریتانیا با نشر بیانیه‌ای می‌گوید که نیروهای بریتانیایی برای تخلیه شهروندان این کشور وارد افغانستان شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، خاطرنشان می‌شود که نخست‌وزیر بریتانیا استفاده از حمایت نظامی برای تسهیل روند خروج شهروندان این کشور از افغانستان، از جمله استفاده از طیاره‌های نیروی هوایی بریتانیا در صورت لزوم، موافقت کرده است.

امریکا روزانه هزاران مترجم افغان را از کابل خارج خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
امریکا روزانه هزاران مترجم افغان را از کابل خارج خواهد کرد

پیش از این گزارش شده بود که بریتانیا برای تخلیه شهروندان خود در افغانستان 600 سرباز اعزام خواهد کرد.

عملیات (روند خروج شهروندان بریتانیا از افغانستان) توسط فرماندهی مرکزی دائمی ستاد مشترک ارتش بریتانیا واقع در نورث وود رهبر خواهد شد.

وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید: این عملیات توسط 600 سرباز نیروهای مسلح که اعزام آنها قبلاً آغاز شده است، انجام می‌شود و اعضای تیپ 16 هوابرد آخر هفته جاری کشور را (به مقصد کابل) ترک می‌کنند.

همچنان بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا گفته است: طی چند هفتۀ آینده، ما تمام تلاش خود را برای حمایت از دولت افغانستان و کسانی که بیش از 20 سال با ما همکار بوده اند، انجام خواهیم داد.

گزارش شده است که همزمان با پیشروی گروه طالبان در برخی مناطق افغانستان، سفارتخانه‌ها و آژانس‌های امدادرسان کشورهای غربی امروز جمعه روند خارج کردن پرسنل غیرنظامی خود را از افغانستان آغاز کردند.

در این میان پنتاگون اعلام کرد که حدود سه هزار نیروی خود را ظرف 48 ساعت برای کمک به تخلیه پرسنل سفارت امریکا به افغانستان اعزام می‌کند.

سازمان ملل متحد هشدار داده است که پیشروی طالبان به سمت پایتخت و رسیدن اعضای این گروه به کابل، تاثیر فاجعه باری بر غیرنظامیان خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала