امریکا روزانه هزاران مترجم افغان را از کابل خارج خواهد کرد

© AP Photo / Marco Di Lauroامریکا روزانه هزاران مترجم افغان را از کابل خارج خواهد کرد
امریکا روزانه هزاران مترجم افغان را از کابل خارج خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
عضو شوید
وزارت دفاع یا پنتاگون ایالات متحده امریکا می‌گوید که روزانه هزاران مترجم افغان را که با نیروهایی ما در افغانستان همکاری کرده‌اند از کابل خارج خواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت که ایالات متحده قادر خواهد بود روزانه هزاران مترجم افغان را پس از آن سه هزار نیروی اضافی برای تخلیه وارد فرودگاه کابل می‌شوند، از کشور خارج کند.

 دولت جو بایدن مترجمان افغان به آمریکا منتقل می کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
آیا انتقال مترجمان افغان به آمریکا روی روحیه سربازان تاثیری خواهد داشت؟

کربی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما قادر خواهیم بود روزانه هزاران (افغان‌هایی با امریکایی در افغانستان همکاری کرده‌اند) را از این کشور خارج کنیم.

پیش از این واشنگتن اعلام کرده بود که قصد دارد برای محافظت از جان هزاران نیروی افغانی از جمله مترجم، راننده و سایر افرادی که با نیروهای آمریکایی در افغانستان همکاری داشته‌اند تا زمان آماده شدن روادید امریکا، به یک کشور سوم منتقل کند.

کشورهای آلمان و فرانسه نیز پیش از این گفته بودند که همکاران محلی نظامیان خود را از افغانستان خارج و به آنها اقامت اعطا می‌کنند.

توافق بین امریکا و طالبان در فبروری سال 2020  در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت امریکا، منعقد شد. جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی امریکا، در اپریل سال جاری اعلام کرد که کشورش تا 20 سنبله برابر با بیستمین سالگرد حملات تروریستی یازدهم سپتمبر 2001 در این کشور، همه نیروهای خود را از افغانستان خارج می کند و پایان مأموریت نیروهای ارتش امریکا از افغانستان را 31 اگست اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала