افغانستان خواستار برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل شد

© Mohammed Haneef Atmar Twitter گفت و گوی تیلیفونی اتمر با وزیر خارجه هند
گفت و گوی تیلیفونی اتمر با وزیر خارجه هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی باهمتای هندی خود، ضمن گفتگو در مورد افزایش خشونت ها در افغانستان، خواهان برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه شب گذشته اعلام کرده که محمدحنیف اتمر وزیر امور خارجۀ افغانستان شام روز گذشته، در تماس تلفنی با اس‌جی شنکر وزیر امور خارجۀ هند پیرامون افزایش خشونت‌ها، نقض گستردۀ حقوق بشر از جانب طالبان و گروه‌های تروریستی خارجی در افغانستان، و ضرورت برگزاری نشست ویژۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد در محور مسایل افغانستان، صحبت و گفتگو کرد.

محمد حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
اتمر: دولت فقط به یک شرط آماده همکاری با طالبان است

وزیر امور خارجه در مورد افزایش بی‌پیشنۀ حملات وحشیانه و بی‌رحمانۀ طالبان بر مردم افغانستان که سبب کشتار افراد ملکی و ترک خانه‌های شان شده است، صحبت نمود.

اتمر، حملات طالبان را که در تبانی با جنگجویان و گروه‌های تروریستی خارجی در افغانستان صورت می‌گیرد، جنایت جنگی و نقض آشکار و گستردۀ قوانین بین‌المللی بشردوستانه دانست و نسبت ادامهٔ فاجعه‌بار آن هشدار داد. 

وزارت خارجه می گوید که با توجه به تبعات فاجعه‌بار جنگ افغانستان بر ثبات، امنیت و رفاۀ منطقه، وزیر امور خارجه پیشنهاد افغانستان را مبنی بر برگزاری نشست ویژۀ شورای امنیت سازمان ملل با محوریت مسایل افغانستان به ویژه توقف سریع خشونت‌ها و موفقیت مذاکرات صلح، با وزیر خارجۀ هند مطرح نمود.

وزیر خارجۀ هند، نگرانی شدید کشورش را از افزایش خشونت‌ها، ناامنی، و نقض صریح حقوق‌بشری از جانب طالبان و تروریستان در افغانستان، ابراز نمود. 

شنکر، برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل را برای توقف سریع نقض حقوق بشری و تأمین صلح و ثبات پایدار در افغانستان و منطقه مهم خوانده، از تعهد کشورش برای بررسی پیشنهاد افغانستان، و انجام مشورت‌های لازم در این خصوص، به وزیر امور خارجه اطمینان داد.

قابل ذکر است که هند در حال حاضر ریاست دوره‌یی شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала