اتمر: دولت فقط به یک شرط آماده همکاری با طالبان است

© Photo / MFA Afghanistan Flag of Afghanistanمحمد حنیف اتمر
محمد حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه کشور در یک مصاحبه اعلام کرده که اگر طالبان دست از فعالیت های تروریستی بردارند، افغانستان آماده همکاری با این گروه است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه کشور در مصاحبه با نشریه "ایزویستیا" چاپ مسکو گفت، که مقامات رسمی افغانستان فقط به بک شرط آماده همکاری با طالبان (گروه ممنوع در روسیه) هستند - آنها باید حمایت از تروریسم را متوقف کنند.

اتمر در دیدار با  دیبورا لیونز، نمایندهٔ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
خواست وزیر امور خارجه برای مستند سازی جنایات جنگی طالبان

وزیر امور خارجه  گفت: «ما آماده همکاری با گروه طالبان هستیم، ما آماده هستیم که آنها را در دولت شامل کنیم، ما آماده هستیم با آنها صلح کرده و قدرت را با آنها تقسیم کنیم، و ما شرایط زیادی برای این کار نداریم، در حقیقت فقط یک مسأله وجود دارد - آینده افغانستان در داخل کشور باید با اراده آزاد مردم افغانستان تعیین شود و در مرزهای خارجی افغانستان به هیچ کشور دیگری نباید تهدیدی موجود باشد، و ما نباید یک نیروی تروریستی خارجی داشته باشیم. .. ما آماده هستیم طالبان را به عنوان بخشی از دولت بپذیریم، فقط به شرطی که این گروه فعالیت های خرابکارانه و حمایت از تروریسم را متوقف کنند».

وی خاطرنشان کرد که طالبان  با کمک  و همکاری متحدان خارجی خود در 31 ولایت از 34 ولایت افغانستان با نیروهای دولتی می جنگند و این جنگ این غیر انسانی ترین و وحشیانه ترین کارزار طالبان است."

این اظهارات آقای اتمر در حالی مطرح می‌شود که در روز های اخیر  درگیری ها میان طالبان و نیرو های دولتی در مناطق مختلف کشور شدت پیدا نموده است و  طالبان بخش قابل های توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و حملات خود را علیه شهرهای بزرگ آغاز کرده اند.

ولایت هرات در روزهای اخیر شاهد حملات گسترده طالبان بوده است. جنگجویان این گروه از چند روز به این سو در اطراف شهر هرات حملاتی را تدارک دیدند که با واکنش نیروهای امنیتی روبرو شدند.

از آنجا که ایالات متحده و متحدانش در ناتو خروج از افغانستان را اعلام کردند که قرار است تا 11 سپتمبر سال جاری این روند را به پایان برسد، طالبان که از مدت 20 سال به این سو در جنگ بودند، حملات خود را در سرتاسر افغانستان، به ویژه در مناطق روستایی گسترش داده اند.

وزارت دفاع ملی از کشته شدن بیش از 40 طالب مسلح در درگیری‌های تازه در شهر هرات، خبر می‌دهد. این وزارت اعلام کرده‌است که چند بخش این شهر از وجود طالبان، پاک‌سازی شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала