هشدار متخصصان آمریکایی: واکسن جانسون اند جانسون اندکی پس از تطبیق باعث اختلال عصبی نادر می‌شود

© REUTERS / DADO RUVICVials labelled "COVID-19 Coronavirus Vaccine" and sryinge are seen in front of displayed Johnson&Johnson logo in this illustration taken, February 9, 2021
Vials labelled COVID-19 Coronavirus Vaccine and sryinge are seen in front of displayed Johnson&Johnson logo in this illustration taken, February 9, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عضو شوید
سازمان غذا و داروی آمریکا، از ابتلای برخی افراد در ایالات متحده به نوعی بیماری عصبی نادر در پی تزریق واکسن جانسون اند جانسون هشدار داده است

به گزارش اسپوتنیک، سازمان غذا و داروی آمریکا " FDA" اعلام کرده است که طبق یافته‌های جدید، شش هفته پس از تطبیق واکسن جانسون اند جانسون، یک اختلال عصبی کمیاب نزد افرادی که این واکسن را دریافت می‌کنند، پیدا می‌شود.

در گزارش این نهاد آمده است "در طی 42 روز پس از استفاده از واکسن Janssen ، خطر ابتلا به سندرم Guillain-Barré افزایش می یابد." این یک بیماری نادر است که در آن سیستم ایمنی بدن به سلول های عصبی حمله می کند.

نخستین محموله از واکسین جانسون و جانسون به افغانستان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
نخستین محموله از واکسین "جانسون و جانسون" به افغانستان رسید

همانطور که در نسخه به روز شده سند آمده است ، "در طی 42 روز پس از استفاده از این واکسن ، خطر ابتلا به سندرم Guillain-Barré افزایش می یابد." این یک بیماری نادر است که در آن سیستم ایمنی بدن به سلول های عصبی حمله می کند.

گفتنی است که 95 در صد مورد جدی اختلال ناشی از تطبیق این واکسن در آمریکا ثبت شده است که نیاز به بستری دارند. از میان یک مورد مرگ نیز به ثبت رسیده است.

شرکت جانسون اند جانسون در بیانیه‌ای گفته است که در مورد اختلال ناشی از این واکسن، با تیم‌های نظارتی در حال مذاکره است.

به گفته این شرکت، تعداد موارد گزارش شده تنها اندکی بیش‌تر از گذشته افزایش یافته است.

جانسون اند جانسون پیش از این هم در تولید و عرضه واکسن خود به بازار با موانع و مشکلات بسیاری روبرو بوده است؛  از جمله تاخیر در تولید، دوزهای خراب و اعلام عوارضی همچون بروز لختگی خون در برخی پس از تزریق.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала