نخستین محموله از واکسین "جانسون و جانسون" به افغانستان رسید

© Photo / Facebook account of U.S. Embassy Kabulنخستین محموله از واکسین "جانسون و جانسون" به افغانستان رسید
نخستین محموله از واکسین جانسون و جانسون به افغانستان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
عضو شوید
اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است که نخستین محموله‌ی واکسین کرونای «جانسون و جانسون» که از سوی ایالات متحده امریکا به افغانستان کمک شده است، به کابل رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، در اعلامیه‌ی یونیسف آمده است که این محموله امروز جمعه (9، جولای) از طریق برنامه‌ی کواکس به وزارت صحت عامه افغانستان تسلیم داده شده است. در مراسم تحویل‌دهی این مقدار واکسین در میدان هوایی کابل، راس ویلسن، سرپرست سفارت امریکا نیز حضور داشت.

به نقل از اعلامیه‌ی یونیسف، این محموله شامل یک میلیون و 484 هزار و 900 دوز واکسین است و با محموله‌ی بعدی که در جریان همین ماه وارد افغانستان خواهد شد، شمار واکسین کمکی را به 3.3 میلیون دوز خواهد رساند.

امریکا قبلا اعلام کرده بود که سه میلیون دوز واکسین «جانسون و جانسون» به افغانستان کمک می‌کند. از این واکسین برای هر نفر تنها یک دوز تزریق می‌شود.

افزایش شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
افزایش شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در افغانستان

هیروی لودویچ دی لیس، نماینده یونیسف در افغانستان گفته است که این مقدار واکسین در یک شرایط حساس وارد افغانستان شده است؛ زیرا به گفته‌ی او، افغانستان با افزایش دشواری ناشی از همه‌گیری کرونا مواجه است.

او ضمن استقبال از اهدای این مقدار واکسین از سوی امریکا، گفته است که از آن برای محافظت آسیب‌پذیرترین افراد از جمله آموزگاران، کارمندان بهداشتی، افراد مسن و افرادی که در مناطق سخت‌گذر زندگی می‌کنند، استفاده خواهد شد.

با این حال، در اعلامیه‌ی یونیسف آمده است که میزان واکسیناسیون افراد در برابر کرونا در افغانستان بسیار پایین است و تا کنون کم‌تر از چهار درصد مردم واکسینه شده‌اند.

به‌گفته‌ی این اداره، ویروس کرونا همچنین بر زندگی آسیب‌پذیرترین کودکان و خانواده‌ها در سراسر افغانستان تأثیر می‌گذارد، زیرا آنان در کنار کرونا، از درگیری‌ها و خشک‌سالی نیز متأثر هستند.

نماینده‌ی یونیسف در ادامه گفته است: "دست‌رسی عادلانه به واکسین‌های کووید-19، روشن‌ترین مسیر برای پایان دادن به این همه‌گیری برای همه از جمله کودکان است".

این درحالی است که براساس معلومات وزارت صحت عامه‌ی افغانستان، این کشور به 42 میلیون دوز واکسین کرونا نیاز دارد، اما تا کنون در چهار محموله، بیش از سه میلیون و 150 هزار دوز واکسین دریافت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала