پشتیبانی از نیروهای امنیتی؛ صدها تن با برداشتن سلاح برای مقابله با طالبان برخواستند

© Photo / F Aپشتیبانی از نیروهای امنیتی؛ صدها تن با برداشتن سلاح برای مقابله با طالبان برخواستند
پشتیبانی از نیروهای امنیتی؛ صدها تن با برداشتن سلاح برای مقابله با طالبان برخواستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
عضو شوید
صدها تن از باشنده‌گان حدود ده ولایت امروز راه پیمایی مسلحانه کردند و پشتیبانی شان را از نیروهای امنیتی در جنگ با طالبان اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، کسانی که جنگ افزار برداشته‌اند می‌گویند که نخواهند گذاشت طالبان بر روستاهای شان حاکم شوند.

همزمان  شماری از زنان  در تخار برای اعلام پشتیبانی از نیروهای دولتی به خط نخست جنگ رفتند و به این نیروها میوه و مواد غذایی فراهم ساختند.

در ادامۀ بسیج مردمی، باشنده‌گان ولسوالی بالا مرغاب غور جنگ افزار گرفته‌اند و در پشتیبانی از نیروهای امنیتی به جاده ها ریخته اند می‌گویند که حکومت طالبانی نمی خواهند.

  بسیج ملی علیه گروه طالبان در پنجشیر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
آیا بسیج مردمی مانع فروپاشی نظام خواهد شد؟

ولایت سرپل که بیشتر ولسوالی‌هایی آن در روزهای گذشته بدست طالبان افتاده اند، اکنون باشنده‌گان مرکز آن درحالی که مسلح شده‌اند، از طالبان نیز می‌خواهند که دست از جنگ بکشند.

محمد نور رحمانی، رئیس شورای ولایتی گفت: «جاهای که از دست رفته اگر تا هفته آینده به کمک حکومت محلی و مرکزی اقدام برای پسگیریش کرد خوب و خوب اگر نکرد کمر همت را بسته کنید».

یارمحمد دوستم نیز با شماری از نیروهایش در کنار مردم به ولسوالی خواجه دو کوه جوزجان رفته‌است.

فرماندۀ پولیس تخار از آغاز همکاری مردم در پس گیری بخش هایی از دست رفته در این ولایت خبر می دهد.

شماری از بانوان تخاری هم برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی در یک خط نخست جنگ در نزدیک تالقان، مواد غذایی و میوه توزیع کردند.

در فاریاب مسوولان حکومتی از ایستاده‌گی مردم در کنار نیروهای دولتی سخن میزنند.

نقیب الله فایق، معین پالیسی وزارت امور داخله گفت: «هیچ کس فکر نکند که با این سقوط ها طالبان بسیار تجهیزشدند تانک ها را بطرف پنجاب میبرند».

در ولایت‌های زابل و خوست نیز صدها تن از باشنده‌گان این ولایت‌ها جنگ افزار گرفته‌اند و می‌گویند اجازه نمیدهند همانند ولایت‌های دیگر زیرساخت های همه گانی در جنگ نابود شوند.

شماری از سیاست گران و بزرگان اقوام پس از آن روند بسیج مردمی را آغاز کردند که بیش از هشتاد ولسوالی درزمان کوتاه از اداره حکومت بیرون شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала