خشونت‌ها در افغانستان؛ 23 تن در شبانه‌روز گذشته جان باختند

© Photo / MODخشونت‌ها در افغانستان؛ 23 تن در شبانه‌روز گذشته جان باختند
خشونت‌ها در افغانستان؛ 23 تن در شبانه‌روز گذشته جان باختند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
عضو شوید
در موج تازۀ خشونت‌ها در کمتر از 24 ساعت گذشته در پنج ولایت افغانستان دست کم 20 غیرنظامی و 12 نظامی جان باختند و 46 تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نظامیانی‌که در شبانه‌روز گذشته جان باخته‌اند، در ولایت هلمند، هرات، بادغیس و پکتیا بوده‌اند.

اما وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در عملیات یک شبانه روز گذشته نیروهای دولتی، 127 طالب نیز کشته و 70 تن دیگر زخم برداشته‌اند.

میوند فاروق نجرابی که استاد دانشکدۀ طب دانشگاه البیرونی بود همراه با سه تن دیگر در انفجاری در ولسوالی بگرام پروان جان باخت. در این رویداد، 17 تن دیگر زخمی شده‌اند.

معین میرزاده، از نزدیکان میوند فاروق نجرابی بیان داشت: «هر روز جنگ باعث می‌شود که ما کدرهای خود را از دست بدهیم، جوان‌های خود و عالم‌های خود را از دست بدهیم، عساکر ما را از دست بدهیم. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد ما شاهد یک بحران خطرناک خواهد بودیم».

حملات اخیر طالبان؛ 248 غیرنظامی جان باخته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
حملات اخیر طالبان؛ 248 غیرنظامی جان باخته اند

در همین حال، در انفجار ماین بر یک موتر غیرنظامیان در ولسوالی شیرزاد ننگرهار دو تن جان باختند و یک تن دیگر زخم برداشته‌است.

در ولسوالی تگاب کاپیسا نیز در یک درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان هاوانی بر یک مراسم عروسی برخورد که و جان دست کم ده غیرنظامی را گرفت و پانزده تن را زخمی ساخت.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت امور داخله افغانستان نیز افزود: «مسؤول این تلفات ملکی، طالبان است. نوع حملات و تحرکاتی‌‎که طالبان انجام می‌دهند، این‌ها در قوانین جنگی جنایت است».

در ولایت فراه نیز یک استاد دانشگاه و در کابل، رئیس پالیسی و پلان وزارت شهرسازی با راننده‌اش و یک غیرنظامی دیگر ترور شدند.
ظاهر مسرور، نماینده مردم بلخ در مجلس بیان داشت: «هردو طرف تلاش شان به این است که طرف مقابلش را کمی مغلوب کند و قدرت نظامیش بیشتر برجسته‌تر باشد تا این‌که بتواند امتیاز بیشتر بگیرد».

بربنیاد آمارهای وزارت امور داخله افغانستان در نزدیک به یک ماه گذشته 248 غیرنظامی در حمله‌های طالبان جان باختند و 527 تن دیگر زخم برداشته‌اند. اما طالبان این ادعای حکومت را رد می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала