بایدن چندین دستور اجرایی ترامپ را همزمان لغو کرد

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا با صدور فرمانی چندین دستور رئیس جمهور سابق ایالات متحده را لغو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده با صدور فرمانی هفت دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از جمله فرمان در مورد حفاظت از بنا های یادگاری و سانسور در شبكه های اجتماعی را لغو کرد.

بایدن فرمان درخصوص حفاظت از بنا های یادگاری، آثارتاریخی و مجسمه ها را که پس از تخریب بناهای یادبود قهرمانان دوران استعمار هنگام اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا توسط  دونالد ترامپ امضا شده بود، لغو کرد.

Президент США Дональд Трамп на церемонии инаугурации в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
انتقاد ترامپ از طرح بایدن برای خروج نیروها از افغانستان

گفتنی است تابستان گذشته 2020 رئیس جمهور وقت آمریکا دستور اجرایی برای حفاظت از مجسمه‌های آمریکا امضا کرد و هشدار داد که حبس‌های طولانی مدت در انتظار اقدامات غیرقانونی در نظر گرفته شده است.

بر  اساس فرمان، احداث پارک تندیس های قهرمانان آمریکایی ، حکم تغییر نام تجاری کمک های آمریکایی که در خارج از کشور عرضه می شود، حکمی که مقامات را از پیگرد قانونی به دلیل نقض مقررات مختلف محافظت می کند و همچنین فرمان جلوگیری از سانسور آنلاین دیگر قابل اجرانخواهد بود .

به گفته کاخ سفید ، بایدن قانونی را لغو کرد که توسط ترامپ صادر شده بود و طبق آن مقامات نهاد های مهاجرت می توانستند از  صدوراجازه اقامت به این بهانه که مهاجر می تواند برای مالیات دهندگان آمریکایی به "بار اضافی " مبدل شود خودداری کنند.

قوانین دولت ترامپ این اجازه را می‌داد که برای مهاجران نیازمند به دریافت کمک‌های مالی دولتی گرین‌کارت صادر نکنند. دریافت‌کنندگان گرین‌کارت اجازه اقامت دائم در آمریکا را پیدا می‌کنند.

طبق دستور ترامپ که از ماه اکتبر 2019 ، به اجرا درآمد دریافت خدمات درمانی ترجیحی به مانعی برای تصویب دادخواست مهاجرت تبدیل شد،  و برای دریافت اجازه اقامت ، متقاضیان ویزا باید ثابت می‌کردند که بیمه درمانی دارند و یا خودشان قادرند هزینه‌های پزشکی و در مانی را پرداخت کنند.

بر اساس این دستور مهاجران با ورود به آمریکا نباید به سیستم درمانی این کشور فشار می‌آوردند و هزینه مراقبت‌های پزشکی آنان را نباید مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت می‌کرد.

در اعلامیه بایدن كه در آن او به دولت دستور می دهد تا تغییرات لازم را در قوانین موجود ایجاد كند آمده است: "این فرمان ها که از سوی رئیس جمهور آمریکا صادر شده بود به هیچ وجهه  به نفع ایالات متحده نیست".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала