انتقاد ترامپ از طرح بایدن برای خروج نیروها از افغانستان

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Дональд Трамп на церемонии инаугурации в Вашингтоне
Президент США Дональд Трамп на церемонии инаугурации в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا طرح جوبایدن، رئیس جمهور این کشور مبنی بر زمان‌بندی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده از تصمیم جو بایدن برای خارج ساختن نظامیان آمریکایی از افغانستان تا یازده سپتامبر سال جاری میلادی انتقاد کرد و خواستار خروج سریعتر شد.

روز سه شنبه (13 آپریل) کاخ سفید اعلام کرد که خروج نیروها از افغانستان را از اول ماه می آغاز و تا 11 سپتامبر تکمیل می کند. اظهار شده است که این عقب نشینی  (خروج) با هماهنگی کامل متحدان و شرکا انجام خواهد شد.

وزیر دفاع امریکا مخالف خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
منابع: وزیر دفاع امریکا مخالف خروج نظامیان خارجی از افغانستان است

دونالد ترامپ» در بیانیه ای که از سوی روزنامه آمریکایی Newsweek منتشر شده است، گفت: دوست ندارم که بایدن از 11 سپتامبر به عنوان محدوده زمانی برای عقب نشینی نیروهای ما از افغانستان استفاده کند.

ترامپ علت مخالفت خود را با این زمانبندی دو موضوع اعلام کرد و در توضیح علت اول گفت: خروج ایالات متحده از افغانستان باید به شکلی سریعتر انجام شود چرا که نیروهای آمریکایی مدت هاست آنجا حضور دارند.

ترامپ ادامه داد: علت دوم این است که تاریخ 11 سپتامبر با حوادث و دوره ای بسیار فاجعه بار در تاریخ ایالات متحده مرتبط است و باید به عنوان تاریخی برای ادای احترام به قربانیان این حادثه باقی بماند.

دونالد ترامپ با تاکید بر اینکه آمریکا باید نیروهایش را پیش از بیستمین سالگرد حملات یازده سپتامبر بیرون بکشد، گفت: تاریخ 11 سپتامبر یادآور اتفاقی بسیار ناراحت‌کننده و دوره‌ای سخت برای کشور ماست و باید همچنان روزی برای گرامیداشت جان کسانی باشد که از دست دادیم.

گفتنی است که اخیرا روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که فرماندهان نظامی ارشد آمریکا به بایدن توصیه کردند تا 2500 نیروی فعلی در افغانستان را حفظ کند و در گام اول برای تحکیم یک توافق صلح تلاش کند اما رئیس جمهوری آمریکا تاریخ خروج نیروهای آمریکایی را تا یازدهم سپتامبر تعیین کرده است.

به گزارش این روزنامه، ژنرال آستین میلر که رهبری نیروهای ناتو در افغانستان را عهده‌دار است و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در تاریخ ششم آپریل متوجه تصمیم بایدن درباره زمان خروج نیروها شدند.

انتظار می‌رود خروج نیروها از اول می آغاز شود.

در همین حال ینساستولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت، نیروهای این ائتلاف هم از اول می خروج خودشان را آغاز خواهند کرد و این روند احتمالا ظرف چند ماه تکمیل می‌شود. در همین حال وزارت دفاع آمریکا احتمال استقرار تجهیزات اضافی در افغانستان به منظور خروج نظامیان آمریکایی را رد نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала