هشدار طالبان به رسانه‌های افغانستان؛ امریکا و بریتانیا واکنش نشان دادند

© کسراهشدار طالبان به رسانه‌های افغانستان؛ امریکا و بریتانیا واکنش نشان دادند
هشدار طالبان به رسانه‌های افغانستان؛ امریکا و بریتانیا واکنش نشان دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
سفارت‌های امریکا و بریتانیا در کابل در واکنش به هشدار طالبان، از رسانه‌های مستقل افغانستان اعلام حمایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه‌8صبح، این دو سفارت روز چهارشنبه، پانزدهم ثور ساعاتی پس از هشدار طالبان به رسانه‌های افغانستان اعلامیه مشترک صادر و خشونت‌ها و تهدیدها علیه رسانه‌ها برای ساکت کردن روزنامه‌نگاران را محکوم کردند.

    نی: از هشدار طالبان و ریاست امنیت ملی در برابر رسانه‌ها شوکه شدیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
نی: از هشدار طالبان و ریاست امنیت ملی در برابر رسانه‌ها شوکه شدیم

سفارت‌های امریکا و بریتانیا در کابل گفته‌اند که از تلاش دستگاه تبلیغاتی طالبان برای تحریف واقعیت آگاه هستند و طالبان با این شیوه عمل‌کرد خود را به دیگران نسبت می‌دهند و از مسوولیت شانه خالی می‌کنند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان روز چهارشنبه، پانزدهم ثور با نشر یک رشته توییت نوشت که از چند روز به این سور برخی از رسانه‌ها پروپاگند می‌کنند و نشرات یک‌جانبه دارند.

مجاهد امنیت ملی را در عقب این نوع نشرات عنوان کرده و در عین‌حال هشدار داده است که در صورت نشر خبرهای «کذب و معلومات نادرست» از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران، مسوولیت اقدامات بعدی به مسوولان و کارمندان رسانه بر خواهد گشت.

در همین حال، عارف رحمانی، عضو مجلس نماینده‌گان در رشته توییت‌هایی نوشته است که احمدضیا سراج، رئیس جمهور امنیت ملی در نشست سری مجلس گفته است: «تبلیغات بعضی از تلویزیون‌ها به نفع طالبان شوکه کننده است، این آزادی بیان نیست، بلکه سوء‌ استفاده از آزادی بیان است‌، تحمل نمی‌کنیم».

به همین ترتیب، طبق روایت عارف رحمانی، رئیس امنیت ملی تأکید کرده است که مطبوعات، سیاسیون و کارشناسان باید متوجه جنگ روانی طالبان باشند و کسانی که با تروریستان ارتباط برقرار و به نفع آن‌ها تبلیغات می‌کنند، با آن‌ها مثل یک تروریست برخورد خواهد شد.

هشدار امنیت ملی و طالبان به رسانه‌ها با واکنش‌ نهادهای حامی رسانه‌ها روبه‌رو شده است. نهادهای حامی رسانه از این بابت به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала